جهان اسلامعمومی

تلاش مستمر دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف در جامعه اسلامی

آوای سنت: استاد حوزه علمیه الصدیق بیرجند، تفرقه میان امت اسلامی حاصل تلاش های دشمنان دین دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا تاج محمد ربانی نژاد با اشاره به وضعیت کنونی مسلمان در زمینه های اعتقادی و باورهای دینی گفت: در امت های پیشین و خصوصا در بنی اسرائیل گروهی از انبیاء برای راهنمایی و رهبری آن مردمان مبعوث شدند، اما متاسفانه قوم بنی اسرائیل لجوج بودند و آیات الهی و معجزات را به تمسخر می گرفتند. این مسئله باعث می شد قهر و غضب الهی بر آنان نازل شده و همگی تباه و نابود شوند. نبی مکرم اسلام امت های گذشته را هفتاد و دو گروه و امت آخر زمان را هفتاد و سه گروه عنوان کرده است. گروه هایی که هر یک خود را بر حق دانسته و دیگران را را رد و باطل می دانند.

آن حضرت صلی الله علیه و آله وسلم راه نجات از فرقه ها و دسته جات را پیروی از راه و روش ایشان و صحابه معرفی کرده و فرمایش می کند، علماء و واعظان امت من در ترویج و تبلیغ احکام دین مانند قاصدان و رسولان امت های گذشته بنی اسرائیل می باشند.  لذا پیروی از راه و روش های نوپیدا بدعت به حساب آمده و پیروی از آنچه که خارج از دین است، ضلالت و گمراهی به دنبال دارد.

مولانا ربانی ‌نژاد، امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر را رسالتی برای همگان دانست و اظهار داشت: در جامعه دو گروه به امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر مشغول بوده و آن را وظیفۀ خود می‌دانند. گروه نخست افرادی هستند که در حوزه‌ های علمیه و مدارس دینی فعالیت می ‌کنند و گروه دیگر جماعت تبلیغ می باشند. اگر یک مبلغ دین کار تبلیغ را انجام می دهد، قطعا خوراک و منبع تبلیغش به لحاظ روحی و علمی برگرفته از حوزه‌ های علمیه است. علما به آنان مسائل دینی و دیگر موارد را آموزش می‌دهند تا در کارشان به نتیجه برسند. برای اشاعه فرهنگ دین ابتدا می بایست به نزد اساتید حوزوی رفته و شیوه کار را یاد گرفت. بدانید ترویج افکار مسموم از خود و ترویج آن در جامعه جز هلاکت به دنبال نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه الصدیق بیرجند راه و روش برخی از امت را شبیه به بنی اسرائیل خواند و یاد آور شد: پیروان آن قوم هر چیزی را به طعنه گرفته و حتی انبیاء زمان خود را جادوگر می شناختند. امروز شناخت از خدای متعال کم شده و فکر نمی کنیم که این همه مشکلات و امراض به دلیل اعمال بد انسان است. اگر در سرزمینی حاکم ظالمی بر تخت می نشیند پیامد رفتارهای بشر دو پا می باشد. بلاهای امروزی حاصل رفتارهای گذشته ما می باشد. عبادت و راز و نیازها کم رنگ شده اند. امت باید با یکدیگر اتحاد داشته باشند. خدای همه ما یکی است. کتاب ما قرآن و همه داری یک نبی هستیم. ضمن آنکه میعاد و حساب و کتاب را نیز قبول داریم. در این حال چرا به گروه های متعدد تقسیم و از یکدیگر متفرق شده ایم؟ اینها نتیجه ترفندهای دشمنان اسلام است.

مولانا ربانی نژاد همچنین عنوان نمود: کسانی که شکوه و عظمت دین مبین الهی را دیدند، فهمیدند که سایه اسلام بزودی بر همه جا افکنده خواهد شد. از این رو تحمل نکرده و بین مسلمانان تفرقه انداختند. به فکر مرگ و جهان آخرت باشیم، همه باور داریم که نهایتا صد سال و یا کمتر عمر می کنیم و زندگی روزی به پایان می رسد. فکر کنیم که برای معاد چقدر تلاش کردیم و آیا برای سرمایه آخرت خود چیزی اندوخته ایم؟

کسانی که خداوند از آنها حساب و کتاب نمی گیرد دو گروه هستند، گروه اول کافرانی که ایمان نداشته و عمل نیکی انجام ندادند. آنها بی حساب و کتاب وارد جهنم می شوند. گروه دوم کسانی که بدون حساب و کتاب وارد بهشت می شوند. انسان هایی که یک لحظه هم از خدا غافل نبوده اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن