جهان اسلامعمومی

حذف حجاب اولین قطعه در دومینوی بردگی زیبایی‌های غیرواقعی است

آوای سنت : «ماریا اکبر» سفیر فرهنگی پاکستانی تبار در روسیه، ترکیه، انگلیس و آمریکا با اشاره به نقش شبکه های اجتماعی در تخریب ارزش های اسلامی، گفت که حجاب برای زنان نشانه قدرت است و زنان باید قدر این موهبت را بدانند.

«ماریا اکبر»، پاکستانی تبار ،فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه ایالتی امپوریا در کانزاس آمریکا و سفیر فرهنگی  در روسیه، ترکیه، انگلیس و آمریکا در گفتگو با « ۵pillarsuk» در مورد حجاب گفت: آن دسته از زنانی که حجاب را کنار می گذارند در ایمان، شخصیت و درکی که از خود دارند، ضعف نشان می دهند.

وی در این باره گفت: وقتی به کلمه حجاب فکر می کنید، اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند، پوشش فیزیکی است که زنان مسلمان از آن استفاده می کنند، اما همانطور که همه ما می دانیم اصطلاح «حجاب» به چیزی بیش از این اشاره دارد و در واقع ماهیتی جسمانی و معنوی دارد.

ماریا افزود: این روزها بسیاری از رسانه‌های خبری اصلی درباره حذف حجاب گروهی از دختران مسلمان گزارش می‌دهند یا دختران مسلمان در شبکه‌های اجتماعی حجاب خود را برمی دارند،اما باید این سوال مطرح شود که چرا ما فضایی را به دیگران می دهیم تا بر احساس ما به عنوان مسلمان نسبت به حجاب تأثیر بگذارند.

این زن مسلمان محجبه تاکید کرد که خداوند حجاب را جزء دین و شریعت قرار داده است، بنابراین صرف نظر از اینکه کسی چه بگوید و چه کند به طور قطع حکمت و کمال در این حکم نهفته است.

وی همچنین گفت: بسیای از زنان برداشتن حجاب را به مثابه آزادی، انتخاب، رهایی و  قدرت به تصویر می کشند. این طور به نظر می رسد که حجاب شخصیت و زیبایی زن را محدود و سرکوب می کند، اما من کاملا با این دیدگاه مخالف هستم.

حجاب قدرت است

ماریا اکبر ادامه داد: من به عنوان یک زن مسلمان که تمام عمرش حجاب داشته است، می توانم به شما بگویم که حجاب واقعا چیست و چه ارزش هایی دارد؛ به نظر من برداشتن حجاب در واقع ضعف است. ضعف در درجه اول و مهم‌تر از همه در ایمان و ضعف در شخصیت برای افرادی که هیچ درک واقعی از دین یا فرهنگ ندارند  و در نهایت ضعف در درک خود از خود به گونه ای که به دیگران اجازه می دهید، شما را محدود به ظاهر فیزیکی کنند.

وی افزود: برخی از زنان تلاش می کنند تا استانداردهای زیبایی غیرواقعی را به خود جذب کنند،غافل از اینکه حذف حجاب تنها اولین قطعه در دومینوی بردگی استانداردهای  غیرواقعی زیبایی است.

فارغ التحصیل دانشگاه «کارلتون» کانادا گفت: من احساس می کنم حذف حجاب توسط زنان علت های عمیقی دارد. نمی توان انکار کرد که جوامع در طول نسل ها تغییر کرده اند. زنان در گذشته همواره از نظر مالی به مردان وابسته بودند ،عمدتا خانه دار بودند و ویژگی‌های پرورش‌دهنده، غیررقابتی و منفعل داشتند،اما با گذشت زمان، نقش‌ها تغییر کردند، زنان دیگر به مردان متکی نیستند. آنها مستقل تر از همیشه هستند. آنها برای همان چیزهایی که مردان تلاش می کنند، تلاش می کنند و می خواهند که آنها را برابر با مردان بدانند. آنها از نظر شخصیتی با اعتماد به نفس، قاطع و رقابتی هستند. زنان شروع به رفتار مردانه کرده‌اند و در پی این امر تا حدودی متأسفانه خودمحور شده‌اند.

ماریا تصریح کرد که به دلیل ظهور رسانه های اجتماعی، زنان به راحتی تحت تاثیر دیگران قرار می گیرند و با توجه به تغییراتی که در ویژگی های شخصیتی رخ داده است، نقش اصلاح آنها دشوار شده است. متاسفانه آنها دیگر واقعا نمی دانند چگونه مانند زنان رفتار کنند.

وی خاطرنشان کرد که زنان امروز ارزش زنی را که به عنوان یک مروارید، یک سنگ قیمتی، زیباتر از آن است که در جهان به نمایش گذاشته شود، نمی بینند. برای من بسیار نعجب آور است که چرا زنان نمی خواهند به عنوان یک سنگ یا مروارید قیمتی دیده شوند و چرا درک نمی کنند که می توانند با داشتن حجاب به این حس عمیق دست پیدا کنند.

هرگز در مورد حجاب سازش نمی کنم

ماریا اکبر در ادامه مصاحبه خود گفت: برای من که یک مادر شاغل و دارای دو فرزند هستم و در جامعه ای عمدتا سفیدپوست زندگی می کنم، حجاب چیزی نیست که هرگز در مورد آن سازش کنم. حجاب من قبل از هر چیز هویت من به عنوان یک مسلمان است. وقتی شخصی مرا می بیند، می داند که من مسلمان هستم و حجابم را دوست دارم و این باعث افتخار من است.

وی افزود: موقعیت من و بسیاری از زنان موفق محجبه برای همه زنان و دخترانی که در اطراف ما هستند، یک سرمشق است. این مسئله نشان می دهد که زن با حجابش می تواند به انواع موفقیت ها دست پیدا کند و بسیار عالی زندگی کند.

این زن مسلمان محجبه همچنین گفت: حجاب من هرگز هیچ جنبه ای از زندگی ام را محدود نکرده است و من در همه زمینه ها از تحصیل و فرصت های شغلی گرفته تا در سفرها و برقرار کردن ارتباط هایم بسیار موفق بوده ام.

ماریا گفت: این ظاهر من نیست که مرا به جایی در زندگی  می رساند، بلکه وضعیت درونی من، شخصیت من، قدرت من به عنوان یک مسلمان است. خداشناسی، آداب و اصول زندگی من است که موفقیت را برایم به ارمغان آورده است و در نهایت این جمله را می گویم که « حجاب به انسان عزت و قدرت می بخشد».

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن