آسیاجهان اسلام

حمله به غیر نظامیان، سیاست همیشگی نتانیاهو

مقاومت همچنان ادامه دارد

آوای سنت : بار دیگر فلسطین در آتش قساوت و سنگدلی حکام رژیم غاصب و پوشالی اسرائیل می‌سوزد. طی یکی دو روز گذشته تعدادی از مردم بی گناه فلسطین در نوار غزه کشته و یا زخمی شده‌اند. بمباران و موشک‌باران این منطقه همچنان ادامه دارد.

اتفاقات اخیر در سایه بازگشت بنیامین نتانیاهو به قدرت امری بعید و دور از انتظار نبود. ناظرانی که به حقیقت و واقعیت زمامداری این شخص آشنا هستند، به خوبی می دانند که بقای حکومت او بر خونریزی و حمله به بیگناهان فلسطینی گذاشته شده، و او از این طریق تلاش می‌ورزد انظار عامه و نگاه خبرگزاری‌ها را به خود معطوف دارد.

و اما در میدان، تراژیدی خونباری در مقابل دیدگان حقوق پسند جهانیان می‌گذرد، کسانی‌که دم از حمایت از حقوق بشر را با بوق و سُرنا همیشه در مجامع بین المللی و در رسانه‌ها سر می‌دهند. بیشترین کشته‌ها از میان غیر نظامیان و انسان‌های بی‌گناهی است که سال‌هاست در محاصره زمینی، هوایی و دریایی اسرائیل قرار دارند، و از کم‌ترین حقوق مادی و معنوی و انسانی خویش محروم‌اند.

در قساوتی فراموش نا شدنی، صبح امروز هواپیماهای بمب افکن اسرائیلی مواضع بسیاری را در نوار غزه بمباران نمود، و انبوهی از انسان‌های بی‌گناه و غیر نظامی را به خاک و خون کشید.

در زمین نیز صهیونست‌های تا بُن دندان مسلح وارد اردوگاه الجنین شده، و دست به کشتار زده‌اند. آن‌ها ده تن از فلسطینیان را در مقابل دید خانواده‌ها و غیر نظامیان به گلوله بسته و به شهادت رسانیده‌اند. در کنار این اردوگاه المغازی نیز با موشک مورد حملات شدید قرار گرفته که موجب شهادت و زخمی شدن ده‌ها تن از مردم بی‌گناه شده است.

بهانه‌ای که حزب لیکود تحت رهبری نتانیاهو مطرح می‌کند، عمدتا دور این محور میچرخد که فلسطینیان با موشک سرزمین‌های یهودی نشین را موشک‌باران کرده‌اند،. دروغ شاخداری که همواره در دوره‌های گذشته حکومت نتانیاهو نیز مطرح شده و او با این بهانه دست به کشتار و آزار و اذیت فلسطینیان زده است.

واقعیت این است که جهانیان و به خصوص مسلمانان از خلال تجارب گذشته حقیقت و ماهیت رژیم صهیونستی و به خصوص نخست وزیر کنونی را می‌دانند. آن‌ها به خوبی واقفند که این رژیم تحت زعامت این شخصیت افراطی و هستیری، تا زمانی که بر اریکه قدرت تکیه بزند، از این بهانه‌ها هر از چندگاهی به منظور کشتار و خلق آشوب و بلوا استفاده می‌کند.

و اما در جانب فلسطینی، تا کنون حملات پی‌هم و مداوم و حتی چند ماهه صهیونست‌های غاصب بر سرزمین‌های فلسطینی چه در گذشته‌های دور یا نزدیک نتوانسته بر اراده و عزم مقاومت فلسطین کوچکترین خللی ایجاد نماید. واقعیت امر این است که هرگاه فلسطینیان با موجی از چنین حملات مواجه شده‌اند، این حملات موجب تماسک و وحدت بیشتر گروه‌های مقاومت گردیده و آن‌ها را در ادامه مبارزه برای آزادی کامل سرزمین‌های فلسطینی مصمم تر ساخته است. چه دلیلی قوی تر از این که تمام گروه‌های فلسطینی در واکنش به حملات امروز و دیروز طی بیانیه‌هایی ضمن تأکید بر اخذ انتقام، بر ادامه مقاومت تا آزادی کامل فلسطین نیز تأکید کردند.

گزارش‌های خبری حاکی از آنست که زیاد نخاله رهبر حرکت جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اظهار داشته است که این حملات هرگز نمی‌تواند اراده مقاومت را بشکند، و مبارزان فلسطینی همچنان در میدان باقی خواهند ماند.

سازمان حماس نیز در بیانیه‌ای ابراز داشته که این حملات هرگز نمی‌تواند اراده مردم فلسطین را در هم بشکند. صالح العاروی جانشین رییس دفتر سیاسی حماس گفته است: رژیم غاصب تاوان کشتار اردوگاه الجنین را که صبح امروز صورت داده‌ خواهد پرداخت و پاسخ مقاومت بدون تأخیر خواهد بود.

این‌ وضعیت نشان از آن دارد که رژیم لیکود و شخص نخست وزیر آن در تمام دورانی که در قدرت باقی بماند، دست به چنین اعمال استفزازی و تحریک آمیز خواهد زد، و هر از چند گاهی به بهانه‌های واهی اقدام به حمله و کشتار مردم فلسطین خواهد زد.

اما در مقابل باید مطمئن بود که این اقدامات جنایتکارانه هرگز نمی‌تواند اراده مردم فلسطین را در آزاد سازی سرزمین‌های اشغالی سست و ضعیف سازد. تجربه نشان داده که چنین حملاتی موجب تقویت بیشتر مقاومت فلسطین شده، و آن‌ها به خاطر مقابله بهتر با تجاوزات مکرر، ضمن دریافت آموزش‌های پیشرفته نظامی، تلاش کرده‌اند سامانه موشکی خود را نیز به حدی گسترش دهند که بتوانند عمق خاک اسرائیل را مورد حمله قرار دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن