جهان اسلامعمومی
موضوعات داغ

درک نادرست رئیس جمهور فرانسه از اسلام

واکنشها به سخنان ضد اسلامی رئیس جمهور فرانسه

آوای سنت : سخنان امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درباره دین اسلام با واکنش تند صاحب نظران و اندیشمندان اسلامی مواجه شده است.

مکرون در سخنانی در روز جمعه در مراسمی در شهر پاریس، با اشاره به این نکته که دین اسلام امروزه در سراسر دنیا دچار بحران شده است،اسلام گرایی را یک ایدئولوژی خطرناک و مرگبار دانست.

  رئیس جمهور فرانسه در ادامه سخنان خود و با هدف توجیه محدودیت های اعمال شده بر علیه مسلمانان در این کشور تاکید کرد که نمایش عمومی و ظاهری علائم دینی در فرانسه ممنوع است.

یاسر لوئاتی ، یک فعال مسلمان فرانسوی در واکنش به این سخنان ، در توئیتر خود نوشت: سرکوب مسلمانان یک تهدید است. اکنون مکرون در یک سخنرانی یک ساعته، راست های افراطی ضد مسلمان را جسور کرد و با اعلام محدودیت شدید برای مسلمانان در مساله آموزش زندگی دانش آموزان مسلمان را تهدید کرد.

ریم-سارا آلائون ، یک دانشگاهی فرانسوی ، در توئیتر خود نوشت: رئیس جمهور مکرون اسلام را به عنوان دینی توصیف کرد که امروز در سراسر جهان دچار بحران است. من حتی نمی دانم چه بگویم، این اظهار نظر آنقدر گنگ است  که دیگر به تجزیه و تحلیل بیشتری نیاز ندارد. پنهان نمی کنم که نگران هستم.
وی افزود: متاسفانه مکرون هیچ اشاره ای به برتری سفیدپوستان در این کشور نمی کند.
ماکرون در سخنرانی خود همچنین ادعا کرد که با بهبود نظارت بر بودجه مساجد در تلاش است تا اسلام را در فرانسه از تأثیرات خارجی آزاد کند.
پاسخ ساده و روشنی که به ادعای مطرح شده از طرف رئیس جمهور فرانسه می توان داد این است که اگر همانگونه که وی تاکید کرده است دین اسلام در همه مناطق دنیا، در یک بحران گرفتار آمده است،چگونه در کشورهای غربی و در راس آنها فرانسه،آمار گرایش غیر مسلمانان به دین مبین اسلام افزایش تصاعدی دارد؟

بر اساس آمار ارائه شده از طرف موسسات تحقیقاتی غربی،پیروان اسلام در کشورهای غربی در دو دهه اخیر بیشترین رشد را شاهد بوده اند و برخی از رهبران مذهبی مسیحی بارها نگرانی مشهود خود را از گسترش اسلام در کشورهای غربی اعلام کرده اند. موسسات تحقیقاتی غربی تاکید دارند که با روند کنونی، اسلام در سالهای نزدیک آینده از نظر تعداد پیروان به نخستین دین در جهان تبدیل خواهد شد .

    آیا دینی که از نظر هویتی در بحران به سر می برد ،توانایی جذب پیروان از سایر ادیان را خواهد داشت ؟قطعا خیر

واقعیت تلخ جاری امروز در جهان اسلام این است که به علت غفلت حکام اسلامی از طراحی های پیچیده دشمنان دین مان، آتش نزاع و فتنه داخلی در دنیای اسلام زبانه می کشد.عقبه غالب درگیریهای درون دنیای اسلام نیز به غرب و دولت های غربی می رسد.

اصل بنیادین در راهبردهای کلان سیاسی کشورهای غربی این است که اسلام برای تمدن غربی و دین مسیحیت یک تهدید آشکار است. بر این اساس باید تلاش کرد تا به طرق مختلف، امت اسلامی تضعیف گردد.یکی از تاکتیک های زیر مجموعه این راهبرد در شرایط کنونی این است که تلاش می شود با گسترش نفوذ فرهنگی در بلاد اسلامی، ارزشها و باورهای اسلامی تضعیف گردد.به عبارت ساده تر تلاش می شود که از اسلام و مسلمانی صرفا نامی باقی مانده و در عمل هویت اسلامی در جهان به حاشیه برده شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن