جهان اسلامعمومی

رشد چشمگیر جمعیت مسلمانان در اسپانیا

آوای سنت : مطالعه جمعتی اتحادیه اسلامی اسپانیا حاکی از آن است که تعداد جمعیت مسلمانان در اسپانیا به خصوص منطقه کاستیا و لئول در طول سال‌های اخیر چهار برابر شده است.

به نقل از النبض،  اتحادیه اسلامی در اسپانیا، با همکاری دیدبان اندلس، مطالعه جمعیتی برای ساکنان مسلمانان در اسپانیا را انجام داد. این مطالعه حاکی از آن است که تعداد مسلمانان در این کشور به خصوص در منطقه‌ کاستیا و لئون افزایش قابل توجهی داشته است.

این مطالعه نشان می دهد که تعداد مسلمانان در منطقه‌ کاستیا و لئون در طول ۱۵ سال اخیر چهار برابر شده است و تعداد آنها به ۴۶ هزار نفر رسیده است که این آمار ۱.۹ درصد از جمعیت این منطقه‌ را تشکیل می دهد.

این مطالعه افزایش تعداد مسلمانان در اسپانیا را به طور کلی نشان می دهد، به طوری که جمعیت کل مسلمانان در اسپانیا به دو میلیون و ۲۵۰ هزار نفر رسیده است. این آمار ۴.۷ درصد از جمعیت کل اسپانیا را دربرمی گیرد.

شهر «بورگوس» در صدر جدول شهرهای منطقه کاستیا و لئون که بیشتر ساکنان آن مسلمان است، قرار دارد. به طوری که هشت هزار و هشت نفر از جمعیت این شهر را مسلمانان تشکیل می دهند. پس از این شهر، شهرهای «وایادولید» با هفت هزار و ۵۸۷ مسلمان، شهر «لئون» با شش هزار و ۹۹۱ مسلمان، شهر «سگوبیا» با پنج هزار و ۵۵۴ مسلمان، شهر «آویلا» با پنج هزار و ۱۵۳ مسلمان و شهر «سالامانکا» با چهار هزار و سه ۱۹ مسلمان قرار دارند.

این درحالی است که منطقه خودمختار کاتالونیا در اسپانیا بیشترین ساکنان مسلمان را درخود گنجانده است، به همین دلیل با ۶۱۷ هزار مسلمان در صدر فهرست مناطق مسلمان نشین اسپانیا قرار دارد. پس از اندلس، یکی از ۱۷ بخش خودمختار کشور اسپانیاست که با ۳۶۵ هزار و ۶۷۵ نفر بیشترین ساکنان مسلمان را دارد، پس از آن مادرید با ۳۰۹ هزار و ۴۶۹ مسلمان قرار دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن