آسیاجهان اسلام

رویارویی جدید مقاومت فلسطینی با رژیم صهیونیستی

آوای سنت : پاسخ به تجاوزات اشغالگران به مسجدالاقصی غافلگیر کننده وغیر منتظره بود.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، این حملات ازجنوب لبنان و با شلیک ۳۷ موشک به شمال سرزمین های اشغالی انجام شد که سران اشغالگر را بر آن داشت تا تهدید کنند که به این حملات پاسخ قاطع خواهند داد.

بلافاصله نیروی هوایی ارتش اشغالگر از شامگاه پنجشنبه وبامداد جمعه، حمله به اهدافی در غزه را شروع کرد وهشدارداد درصورت گسترش حملات، نوار غزه وارد درگیری نظامی خواهد شد.

جنگنده‌های اشغالگر در این حمله زمین‌های کشاورزی جنوب شهر غزه و یک رصدخانه گروه‌های فلسطینی را هدف قرار دادند. همچنین یک سایت گروه‌های مقاومت درجنوب غزه و زمین‌های کشاورزی درشرق شهر بیت حانون در شمال نوار غزه و زمین‌های کشاورزی در شرق خان یونس در نوار جنوبی بمباران شد.

جنگنده های اشغالگر همچنین با ۱۲ فروند موشک،سایت رعد مقاومت فلسطین در در شمال شرق شهر غزه، پایگاه نظامی بدردرجنوب غربی غزه را با ۴ موشک،سایت القسطل دردیرال وشهر بالاح درمرکز نوار غزه با ۶ موشک وسایت القادسیه درخان یونس را با بیش از ۶ موشک مورد هدف قرار دادند.

آنها همچنین یک پایگاه مقاومت در شرق شهر غزه را با بیش از ۱۲ فروند موشک بمباران کردند که درنتیجه این بمباران،خسارات زیادی به بیمارستان کودکان دُره و منازل اطراف وارد شد.

گردان‌های شهید عزالدین قسام،شاخه نظامی حماس،سحرگاه جمعه دربیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که پدافند هوایی این گروه،حملات جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه را رهگیری کرده است،هیچ تلفات انسانی ویا جراحتی در نتیجه گلوله باران اسرائیل گزارش نشده است وگروه های مقاومت فلسطین با شلیک موشک از نوار به سمت شهرک های اسرائیلی در مرز باریکه به این بمباران پاسخ دادند.

حملات اسرائیل پس از جلسه کابینه و سخنرانی نتانیاهو صورت گرفت که گفته بود دشمنان ما بهای سنگینی خواهند پرداخت وی افزود: آنچه در اسرائیل می‌گذرد مانع از کار ما در هیچ جا و هر زمانی نمی‌شود،علاوه برتهدیدهای نتانیاهو، وزیر جنگ اسرائیل، یوآو گالانت نیزتأکید کرد که همه گزینه ها روی میز است.

عصمت منصور،کارشناس مسائل اسرائیل،می گوید پس ازحملات موشکی به شمال سرزمین‌های اشغالی،نظامیان اشغالگراسرائیل به سرعت انگشت اتهام را به سوی حماس نشانه گرفتند.منصور درگفت‌وگو با الخلیج آنلاین گفت: شواهد نشان می دهدکه پاسخ اسرائیل به این حملات دشوارخواهد بود،وی افزود: این پاسخ ها می‌تواند به صورت ترور باشد که باعث تسریع درروند این حملات ورویارویی نظامی همه جانبه شود.

منصور پیش بینی کرد که رویارویی بین ارتش اشغالگر و جنبش حماس برای چند روز ادامه داشته باشد وحملات هوایی وتوپخانه ای عنصر اصلی در این حملات باشند،او استفاده از گزینه حمله زمینی را منتفی می داندوی توضیح داد که حمله زمینی اگر از سوی اسرائیل انجام شود، آخرین گزینه پس از اتمام ابزار نظامی این رژیم خواهد بود.

در باره مقاومت نیز منصور معتقد است که برای نبرد بعدی آمادگی خوبی دارد و سناریوهای مقاومت دراین زمینه متعدد است چرا که اوضاع پیچیده درسرزمین های  اشغالی را بررسی کرده و از زمان مناسب برای هدف قرار دادن اسرائیل استفاده کرده است.

وی افزود : حملات موشکی مقاومت از جنوب لبنان به سمت اسرائیل،حاوی پیام‌های متعدد است و مهم‌ترین آن این است که حزب‌الله به مقاومت فلسطین اجازه استفاده از اراضی خود را به ویژه پس از بمباران اهداف ایران درسوریه توسط اسرائیل داد.

وی خاطرنشان کرد: پیام دیگر بمباران های مقاومت،پاسخ به حملات ارتش اشغالگر به نمازگزاران و معتکفان درمسجدالاقصی و هجوم مستمر به این مسجددرماه رمضان است.

وی معتقد است که دولت اشغالگر پس از بمباران جنوب لبنان نمی‌خواهد معادله جدیدی ایجاد کند،بنابراین در زمان‌های آینده به این حملات پاسخ می دهد اما این پاسخ به گونه ای است که حزب‌الله را به رویارویی با آن نخواهد کشاند.

کارشناس مسائل اسرائیل درخصوص ورود حزب الله به رویارویی آتی با اسرائیل،می گوید این اتفاق در صورتی رخ دهد که نظامیان اشغالگر اهداف و تأسیسات حزب الله را در داخل لبنان بمباران کنند.

در غزه نیزاتاق عملیات مشترک جناح های مقاومت برآمادگی مقاومت برای مقابله و پاسخ تمام عیار به هرگونه تجاوز رژیم اشغالگر اسرائیل تأکید کرد،این بیانیه بیانگر آمادگی مقاومت فلسطین در نوار غزه برای مقابله با تجاوزات اسرائیل است.

اسماعیل هنیه،رئیس دفتر سیاسی حماس،از همه جناح های مقاومت فلسطین خواست تا صفوف خود را متحد کرده ومقاومت خود را در برابر اشغالگری اسرائیل تقویت کنند.

هنیه روز پنجشنبه دردیدار با دبیرکل گروه های مقاومت فلسطین در بیروت گفت: اولویت امروز ما مقاومت دربرابر اشغالگری است.

وی افزود : اتحاد و مقاومت ملی تنها راه پیروزی ما و شکست پروژه صهیونیستی است.

عمرجعاره کارشناس مسائل اسرائیل می گوید: اسرائیل چند روز پیش نوار غزه را با چند موشک بمباران کرد و از شمال با ۳۴ موشک بمباران شد.

از دیدگاه اسرائیل حماس پشت این حملات است.جعاره در مصاحبه خود با الخلیج آنلاین می گوید: جنبش حماس با حملات موشکی از لبنان موفق شد عرصه ها را متحد کند.

پیش بین جعاره این است که اسرائیل با ترور برخی از رهبران مقاومت و انجام حملات هوایی برضد نظامیان جنبش حماس درنوار غزه، به این حملات پاسخ دهد.

وی معتقد است که حملات هوایی مورد انتظار اسرائیل هیچ دستاورد نظامی برای اشغالگران نخواهد داشت،زیرا مقاومت برای این سناریو آماده است.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن