جهان اسلامعمومی

سفر سیاستمداران اروپایی از چنگال راست افراطی تا گرویدن به اسلام

آوای سنت : شخصیت‌ها و چهره‌های اروپایی بسیاری با شناخت اسلام واقعی مسلمانان شده اند، به طوری که برخی از آنها برای تخریب چهره اسلام تلاش می کردند، در این گزارش نگاه کوتاهی به زندگی برخی از سیاستمداران احزاب راست افراطی اروپایی داریم.

در سال‌های اخیر چهره‌های برحسته ای از نظریه پردازان احزاب راست افراطی در بسیاری از کشورهای اروپایی به دین مبین اسلام گرویدند. آنچه اتفاق افتاد یک چرخش ریشه ای به این معنا بود که از سرسخت‌ترین مخالفان اسلام به قوی‌ترین مدافعان آن تبدیل شدند و این امر با مطالعه و تحقیق و کشف حقیقت رخ داد.

باتوجه به این مسئله که تعداد تازه مسلمانان در اروپا درحال افزایش است، در اینجا به داستان چهار نفر از تازه مسلمانان که علیه اسلام فعالیت می کردند، می پردازیم.

یورام فان کلاورن

در فوریه ۲۰۱۹ میلادی، دست راست پیشین گیرت وایلدرز، افراط گرای هلندی برای انجام مصاحبه ای به مسجدی درلیدن رفت. در این مصاحبه به طور علنی تصمیم خود را برای گرویدن به دین اسلام اعلام کرد. اعلام این مسئله خشم رهبر حزب آزای هلند(PVV) که علیه مسلمانان فعالیت‌های متعدد انجام می دهد، برانگیخت.

کلاورن در خانواده ای سنتی معتقد به پروتستان بزرگ شد. او به مدت چهار سال عضو حزب PVV بود تا اینکه در سال ۲۰۱۴ میلادی این حزب را ترک کردو یک حزب راست افراطی جدید تاسیس کرد.

در سال ۲۰۱۷ میلادی، فعالیت‌های خود را در این حزب راست‌گرا که در آخرین انتخابات پارلمانی هیچ کرسی به دست نیاورد، پایان داد.

فان کلاورن در زمان فعالیت سیاسی خود داخل احزاب راست‌گرا از ممنوعیت حجاب کامل، ممنوعیت ساخت گلدسته و جلوگیری از اسلامی شدن در هلند حمایت کرده بود. وی در آن زمان معتقد بود که اسلام یک ایدئولوژی توتالیتر متعلق به ۱۴ قرن پیش است.

این سیاستمدار هلندی در مارس ۲۰۱۵ میلادی همچنین در تظاهرات حمایت از رژیم صهیونیستی شرکت کرده بود.

او در اکتبر ۲۰۱۸ میلادی، در نیمه راه نگارش کتابی علیه اسلام به دین اسلام گروید. پس از مسلمان شدن تصمیم گرفت کتاب خود را درباره دینداری و دعوت به اسلام اختصاص دهد.

آرنود فان دورن

فان دورن در سال ۲۰۱۳ میلادی به دین اسلام گروید. او یکی از معاونان پیشین «گیرت ویلدرز» اسلام ستیز مشهور هلندی است. دورن در سال ۲۰۰۸ میلادی در تولید فیلم ضد اسلامی مشارکت کرد که تولید این فیلم خشم جهان اسلام را دربر داشت.

آرنود فان دورن، در مصاحبه ای که سال ۲۰۱۳ میلادی انجام داد، گفت: این فیلم به دلیل ویژگی‌های ضد اسلامی اش مورد انتقاد قرار گرفته است. این کار ما اشتباه بود، زیرا حاوی اطلاعات گمراهکننده و نادرست زیادی است که هیج ارتباطی با این دین الهی و پیامبر(ص) آن دارد. به همین دلیل از همه تجربه ام در ساخت فیلم جایگزین استفاده خواهم کرد تا تصویر واقعی اسلام و تمام ابعاد شخصیتی حضرت محمد(ص) و صفات عالی او را به تصویر بکشم.

دورن از زمانی که به اسلام گروید، به یکی از مدافعان قوی اسلام تبدیل شده است. اما در سطح داخلی، او ریاست حزب وحدت را برعهده دارد، او تنها کسی است که برای ریاست ای حزب نامزد شد، دورن همچنین عوض شورای محلی لاهه است.

آرنود فان دورن در مناسبت‌های متعدد به مکه مکرمه سفر کرده است و حج عمره را ادا کرده است. او همچنین به مدینه منور و حرم رسول الله(ص) مشرف شده است. تصاویراو از نماز خواندش در مسجد النبی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

یکسال پس از مسلمان شدن او، پسر بزرگش اسکندر امین نیز به او پیوست و مسلمان شد.

آرتور واگنر

 آرتور واگنر، سیاستمدار حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» به اسلام گروید.  واگنر، معاون پیشین حزب آلترناتیو برای آلمان در ژانویه ۲۰۱۸ گرویدن خود به اسلام را فاش کرد.

او در مصاحبه با روزنامه بیلد آلمان با اشاره به گرویدن خود به دین اسلام گفت : یکی از دلایل گرویدنش به دین اسلام، شکل تغییر کلیسا بود، تغییری که من دیگر از آن چیزی نمی فهمم و با ارزش‌های من مطابقت ندارد، موضع کلیسای پروتستان در مورد ازدواج همجنسگرایان قابل رضایت نیست.

این سیاستمدار آلمانی درحالی مسلمان شد که حزب آلترناتیو برای آلمان برنامه اسلام ستیزی طراحی کرده بود.

 آرتور واگنر، ۴۸ ساله، که اکنون نام احمد را برای خود برگزیده است، یکی از اعضای کلیسای پروتستان و از مقامات اتحادیه محلی AfD  بود.

وارنر کلون

وارنر کلون، نامزد پیشین شهرداری درسدن دین خود را به اسلام تغییر داده است. او امروز ۷۸ سال دارد و نام ابراهیم را برای خود برگزیده است. وی به یک مسلمان سخاوتمند تبدیل شده است که به پناهندگانی که از جنگ و بدبختی فرار می کنند، کمک می کند.

او امرو از چهار پناهنده در خانه خود پذیرایی می کند. به آنها برای ادغام شدن در جامعه آلمان کمک می کند.

کلون می گوید: اگر ۹۰۰ یورو مستمری من کافی نباشد، آنها غذایشان را به من می دهند، آنها برای من خانواده‌ام هستند.

این درحالی است که پیش از این، او به یک حزب ضد پناهندگان تعلق داشت. حزب NDP در زمزه حزب نئونازی و ضد اسلام و نژادپرست طبقه بندی می شود.

 نقطه عطف زندگی او در سال ۲۰۰۹  میلادی پس از شکست در انتخابات شهرداری شهر درسدن بود که چند سال بعد به مهد جنبش اسلام هراسی PEGIDA تبدیل شد، او جایی گفته بود که آرزوی تغییر زندگی خود را دارد.

کلون به روزنامه آلمانی بیلد گفت که دیوان غربی شرقی شاعر آلمانی یوهان ولفگانگ فون گوته را که به تسلط بر زبان عربی معروف است، خوانده است و اشعار فراوان او را که در ستایش پیامبر (ص)است، خوانده است. سپس قبل از گرویدنش به دین اسلام، قرآن کریم را خوانده است.

 وارنر به زیارت مکه رفته است و اکنون به دور از نیش راست‌گرایان افراطی با خودش در صلح است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن