جهان اسلامعمومی

سکوت آمریکا در قبال تداوم جنایات اسرائیل

آوای سنت : اقدامات و نتایج تجاوزات اسرائیل به استان‌های مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی، از جمله ادامه محاصره نوار غزه، نشان‌دهنده رد مطلق راه‌حل تشکیل دو کشور توسط  اسرائیل است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، برخلاف آنچه یایر لاپید، نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد حمایت از راه حل دو کشوری پیشنهاد داد و این موضوع به عنوان مواضع گروه حاکم در عرصه سیاسی اسرائیل منعکس شد،اما اظهارات و مواضع صورت گرفته درباره رد این راه حل دو حالته بلندتر بود.

بارزترین آنها اظهارات آیلت شاکد وزیرامور داخلی  اسرائیل و دیگر تریبون های راست اسرائیلی بود که با اعمال فشارهای خود، ایده پایان مسئله فلسطین و عدم تعامل سیاسی با آن را ترویج می کنند. آنها در تلاشند آرمان فلسطین را به حاشیه ببرند و با بیان سیاست و نیات توسعه طلبانه استعماری خود که به قیمت حق فلسطینی تمام می شود، نخست وزیر اسرائیل را از این موضع که کاملاً با توافقات امضا شده است منصرف کنند.

 جناح راست‌ اسرائیل نمی‌تواند به اعمال خود و حکومت شاکد و امثال آن ادامه داد و در تلاش‌ها برای تحمیل واقعیت جدید بر کرانه باختری مداخله کند و به فرار به جلو و تخریب روند صلح ادامه دهد تا با به حاشیه راندن آرمان فلسطین در سایه تداوم تجاوزات مورد حمایت آمریکا در مناطق مختلف کرانه باختری از طریق تشدید هر روزه و کشتار و نسل کشی مردم فلسطین واقعیت جدیدی را به فلسطین تحمیل کند

اشغال در همه اشکالش نمی تواند ادامه یابد، این استعمارگران خواهند رفت و آرمان فلسطین باقی خواهد ماند.

بقا و استواری ملت فلسطین در سرزمین خود نماد سربلندی و عزت است و این اقدامات تا زمانی که حق بازگشت و تعیین سرنوشت خود را به دست آورند و تا تاسیس کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی ادامه خواهد داشت.

شاکد و امثال او و بلوک نژادپرست ستمگر با مواضع افراطی ،تاریک  وخصمانه خود و با بی توجهی به قطعنامه ها و قوانین بین المللی خواستار ادامه درگیری و چرخه خشونت هستند.

دولت اشغالگر مسئول این تشدید و خشونت است و این عملیات های نظامی روزانه، شامل دستگیری ها، کشتارها، سیاست تیراندازی و تشدید  شهرک سازی ها و تکمیل آن، ساختن دیوار به عنوان مبنایی برای مبارزات انتخاباتی و به منظور ایجاد حقایق جدید در کرانه باختری اشغالی،به معنای ضربه زدن به هر گونه تلاش عربی و بین المللی برای احیای روند صلح است.

این سیاست و سکوت آمریکا در قبال تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل و جنایاتی که انجام می شود نمی تواند تداوم داشته باشد، بنابراین خشم فلسطینی ها علیه ایالات متحده آمریکا کما کان به حال خود باقی است و این خشم مشروعی است که بیانگر نگرانی برای آینده این کشور است.

علی رغم حمایت و بازاریابی رژیم اسرائیل از روابط جدید خود در جهان و جهان عرب، و علی رغم همه سیاست های عقیمی که انجام می دهد، این رژیم در تلاش است تا روند صلح و پروژه ملی فلسطین را نابود کند.

زیرا تلاش می کند از طریق اصرار بر ادامه اشغال استعماری و شهرک نشینی شهرهای مختلف فلسطین و امتناع از به رسمیت شناختن حقوق فلسطینیان  از تشکیل کشور فلسطین جلوگیری کند و آنچه در حال رخ دادن است در نهایت منجر به پسرفت و تضعیف راه حل دو دولتی و فروپاشی روند صلح خواهد شد،

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن