جهان اسلامعمومی
موضوعات داغ

فوتبالیستهایی که مسلمان شدند

آوای سنت : برقع دانیلو،مربی تیم جوانان زیر ۱۵ سال تیم احد عربستان با بیان شهادتین به زبان عربی و انگلیسی در یک پخش زنده از مسلمان شدن خود خبر داد.

این مربی رومانیایی اولین فوتبالیستی نبود که در سال های اخیر مسلمان شد،زیرا تعدادزیادی ازبازیکنان و مربیان چه درمنطقه عربی و چه در استادیوم های اروپایی اعلام کردند که دین خود را به دین اسلام تغییر داده اند.

شیخ محمد محمود،امام جماعت مسجد فینزبری پارک لندن می گوید: تماس این افراد با همکاران واطرافیانشان که به اسلام گرویده اند باعث تغییر دیدگاه آنها شده است . دریافت کننده مدال امپراتوری درانگلستان گفت که اسلام نیازی به ترویج ندارد،بلکه کافی است انسان با افراد خوب مسلمان برخورد کند،رفتار آنها را ببیند وتصمیم بگیرد.

محمود درسخنان خود می گوید:منطقه عرب سرچشمه اسلام است و به همین دلیل دیدن معنویت نماز وحج و عمره،سخاوت،مهمان نوازی وخوش اخلاقی بر قلب و ذهن بسیاری ازخارج نشینان تأثیر می گذارد.وی افزود:در اروپا،گسترش مهاجران مسلمان، به ویژه آنهایی که خوش برخورد وخوش اخلاق بودند،به افزایش آمار گروندگان به اسلام در این قاره کمک کرد.

در سال‌های اخیر ده‌ها فوتبالیست چه درمنطقه عربی وچه درورزشگاه‌های اروپایی مسلمان شده‌اند که برجسته‌ترین آنها را مرور می‌کنیم:

در اواخر ژوئن ۲۰۲۲،توماس پارتی،ستاره انگلیسی آرسنال،قبل ازازدواج با یک دختر مراکشی،به اسلام گروید ونام خود را به یعقوب تغییر داد.این جوان ۲۸ ساله یک فایل ویدئویی منتشرکرد و در این ویدئو گفت:به دلیل ازدواج با یک دختر مسلمان،مسلمان شده است،اوگفت:اسم من دراسلام یعقوب خواهد بود.

سیدورف،مربی وبازیکن هلندی نیز سال گذشته مسلمان شد و اظهار داشت:خوشحالم که به همه برادران وخواهران درسراسرجهان پیوستم،به ویژه صوفیه عزیزم(همسرم)که باعث شد بیشتر در معنای اسلام کاوش کنم.

علاوه برهمسرش،حبیب نورماگومدوف بوکسور چچنی نیزکمک زیادی به مسلمان شدن این مرد هلندی کرد،زیرا این دو رابطه صمیمی داشتند و مدتی پیش با هم یک مدرسه فوتبال افتتاح کردند.

فرانک ریبری فرانسوی،بازیکن سابق بایرن مونیخ،در سال ۲۰۰۶ مسلمان شدن خود را اعلام کرد ونام خود را به بلال تغییر داد.

ریبری تاکید کرد که اسلام زندگی او را تغییر داد و به او درحرفه فوتبالی ودر سطح خانواده قدرت و ایمان داد.

ریبری چندین بار عشق خود را به اسلام اعلام کرد، او از خوردن مشروبات الکلی کاملاً پرهیزکرد و اظهار داشت که از اسم فرانک خوشش نمیاید ونام بلال را ترجیح می دهد.

غیرازاو،نیکلاس آنلکا فرانسوی نیزدر سال ۲۰۰۴ مسلمان شد و نام خود را به بلال تغییر داد،مسلمان شدن بازیکن سابق تیم ملی فرانسه همزمان با سفر وی به امارات بود که وی با هدف بررسی معارف دین مبین اسلام با جمعی از جوانان مسلمان اروپایی دیدار کرد.

پوگبا نیز در جام جهانی ۲۰۱۴ اعلام کرد که به اسلام گرویده است و سپس در آوریل ۲۰۱۶ زمانی که بازیکن یوونتوس بود این تصمیم خود را علنی کرد، او درباره دلیل این تصمیم خود گفت:زیرا مسلمانان نژادپرستی ندارند و آنها بین سیاه و سفید تفاوتی قائل نمی شوند.

او همچنین در سال ۲۰۱۹ اظهار داشت که اسلام چیز زیبایی است.به من کمک کرد تغییرکنم و ارزش همه چیز را در زندگی درک کنم.او افزود: اگرچه مادرم مسلمان بود اما من مسلمان به دنیا نیامده بودم.

درمنطقه عربی نیز،جوروان ویرا برزیلی،مربی سابق تیم ملی مراکش، درسال ۱۹۹۲ زمانی که مسئولیت آموزش شیرهای اطلس را برعهده داشت،مسلمان شدن خود را در مراکش اعلام کرد.

برونو متسو،سرمربی فقید فرانسوی،مربی سابق تیم ملی امارات،درسال ۲۰۰۶ به دین اسلام گروید وتاکید کرد که دین اسلام مشوق انسان ها به سوی فضیلت هاست،او افزود این تصمیم را با قاطعیت گرفته است.همسرمسلمان سنگالی او در مسلمان شدن او تاثیر زیادی داشته است.

در مصر، احمد فلیکس،مهاجم سابق الاهلی،در حالی که پیراهن قرمز را بر تن داشت،مسلمان شدن خود را اعلام کرده بود.کولای جونیور،ستاره سابق زمالک نیز پس از به ثمر رساندن گلی در لیگ مصر،به اسلام گروید.

وتوریک جبرین،بازیکن ،باشگاه الداخلیه و اسماعیلیه مصر اعلام کردکه درسال ۲۰۱۶ مسلمان شد ونام طارق جبریل را برای خود انتخاب کرد.

در اردن نیز،دومینیک مندی، بازیکن سنگالی،مسلمان شد،او پس از به ثمر رساندن گل برای تیمش در رقابت های لیگ حرفه ای اردن، مسلمان شدن خود را با به جا آوردن سجده شکر علنی کرد.

در عربستان نیز،بسیاری از مربیان و بازیکنان خارجی مسلمان شدند، از جمله آنجلو ایتالیایی،کمک مربی تیم الضمک عربستان که نام خود را به حسین تغییر داد.علاوه بر او،کارل ویلیام بلژیکی،پزشک سابق الهلال نیزدر سال ۲۰۱۰ مسلمان شد و نام فیصل را برای خود انتخاب کرد،همچنین اسماعیل آدو،بازیکن سابق الرائد عربستان،به همراه لئو آمبله،بازیکن سابق الهلال درسال ۲۰۰۹مسلمان شدند.

در این فهرست همچنین نام فابیو برزیلی،مربی الرائد دیده میشود،او پس از گرویدن به اسلام،نام محمد را برای خود انتخاب کرد،اریک گرتس بلژیکی،سرمربی سابق الهلال و سرجیو ریکاردو بازیکن برزیلی عربستان نیز مسلمان شدند.

صالح الخلیوی،بازیکن سابق عربستان به الخلیج الجدیدگفت:مسلمان شدن تعداد زیادی از بازیکنان ومربیان بهترین پاسخ به تلاش غربی ها برای بدنام کردن مسلمانان است .

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن