جهان اسلامعمومی

مشکلات جهان اسلام ناشی از تقلید از الگوهای غربی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بندرترکمن مشکلات دنیای اسلام را به دلیل تقلید از الگوهای غربی عنوان نمود.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، عبدالرحمن آخوند کر، روزه رمضان را موسم تقرب، استغفار، طلب حاجات و دستگیری از مستمندان خواند و گفت: در رمضان به دلیل شور و شعف بندگان به عبادت حق تعالی باعث می شود تا بهشت خود را به بهترین شکل آراسته کرده و مهیای پذیرایی از مومنین عابد و پرهیزگار گردد. همچنین حوری های بهشتی نیز به زیباترین حالت درآمده و برای ورود بهشتیان تدارک می بینند. روزه گرفتن علاوه بر فواید و درجات معنوی آن برای سلامت جسم نیز بسیار مفید بوده و اطبا حاذق کمترین فایده روزه را مقابله با انواع بیماری های سرطانی می دانند. گرچه مسلمان روزه را فقط بخاطر فواید جسمانی آن نمی گیرند، اما هر چیزی که در آن امر الله قرار گرفته باشد خالی از فایده نخواهد بود، پس برای مسلمان ملاک عمل فرمانبرداری بی چون و چرا از فرامین الهی و رسول برحق می باشد.

آخوند کر افزود: رمضان بهترین زمان برای رسیدن به تقوای الهی است و هیچ یک از ایام از نظر ارزش و بزرگی به پای این ماه نمی رسند. هر شخصی که در رمضان یک رکعت نماز نافله بخواند هفتاد برابر ثواب می گیرد و کسی که یک فرض از احکام خداوند را برجای آورد پاداش هفتاد فرض به وی داده می شود. امروز خوشنودی زایدالوصفی شامل امت مسلمان شده است، زیرا در همه لحظات و ثانیه های رمضان فضل، کرم و بخشش خدای متعال جریان دارد.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن، رسول گرامی اسلام را بهترین الگو برای امت دانست و افزود: مشکلات و گرفتاری های ما نشات گرفته از دخالت های کفار است. زمانی که غربی ها را بعنوان الگو برگزیده و روش آنها را در زندگی به کار بستیم و همچنین در مراودات و مناسبات از آنها تقلید کردیم، حیثیت و موجودیت جوامع اسلامی به خطر افتاد، لذا عزتمندان حقیقی گروهی هستند که الگوهای ایشان آن حضرت صلی الله علیه واله وسلم و اهل بیت بودند.

روایت از حضرت عایشه سلام الله است که هرگاه ماه روز وارد می شد میل به عبادت در آن حضرت صلی الله بیشتر شده و از خواب و استراحت دوری می کرد‌. سیمای مناجات نبی اکرم در ده روز پایانی سال با روزهای دیگر متفاوت می شد و مدت زیادی از طول شب ها را به نماز و دعا مشغول بود.

آخوند کر تاکید ورزید: از زمان خلقت بشر هیچ نسلی از فرزندان حضرت آدم علیه السلام از امتیازات ماه رمضان بهره مند نشدند. پیامبران اولوالعزم مانند حضرت عیسی علیه السلام آرزو داشتند جزو این امت بودند تا رمضان را ملاقات می کردند. می طلبد قدر این ایام را بیشتر دانسته و تمام تلاش خود را برای رسیدن به مقصد نهایی بکار بگیریم. اگر تا دیروز در نمازهای جماعت شرکت نمی کردیم این ایام از حضور در مساجد غافل نمانیم. برای جلای قلب به کثرت تلاوت قرآن و یاد کردن موت سفارش شده است. هر روز به یاد بیاوریم که این دنیا فانی خلق شده و زندگی هر جانداری به موت ختم می شود. دغدغه ها و گرفتاری هایمان را به عرض باریتعالی رسانده و تنها از او یاری بخواهیم.

این عالم اهل سنت، آرامش صحابی صدر اسلام را مرهون پیروی آنها از قرآن، احکام و سنت توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: در آن دوران امپراطوری های بزرگی شهره خاص و عام بودند، لیکن آرامش حضرت عمر رضی الله را نداشتند. آن حضرت در هر ماری تابع به فرامین خداوند بود و برای نفع شخصی تصمیم نمی گرفت. مژده دین برای کسانی است که در تاریکی اول صبح بسوی نماز می شتابند‌. برای ایشان در روز قیامت نوری گسترده خواهد شد تا براختی از پل صراط عبور نمایند. در موعد سحر لحظات را مغتنم شمرده و دست کم دو رکعت نماز تهجد بخوانیم. نمازهای نافله رابطه انسان با نمازهای فرض را استحکام می بخشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن