جهان اسلامعمومی

موفقیت اتحادیه جهان اسلام در رسیدگی به مسائل اقلیت‌های مسلمان

آوای سنت : اتحادیه جهان اسلام در رسیدگی به بسیاری از مسائل اقلیت‌های مسلمان و تلاش برای حل بسیاری از مشکلات آن‌ها در سراسر جهان موفق بوده است.

 به نقل از الاسبوع، اتحادیه جهان اسلام به رهبری شیخ محمد بن عبدالکریم العیسی، مایل بود با درک نیازها و خواسته‌های اقلیت‌های مسلمان و تلاش برای حل بسیاری از مشکلاتشان، به مسائل کوچک و بزرگ آن‌ها توجه زیادی داشته باشد زیرا این اقلیت‌ها خارج از جهان اسلام زندگی کرده و در عین حال جزئی از امت اسلامی به حساب می‌آیند.

این اتحادیه، پروژه‌هایی را در جهت توسعه پایدار و همچنین کمک و حمایت از مسلمانان و نیازمندان ارائه کرده است و صدها هزار نفر از آن‌ها در سراسر جهان از این کمک‌ها بهره‌مند شده‌اند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به پویش برنامه‌های امدادی و غذایی در سودان و توزیع غذا، آب آشامیدنی به عنوان بخشی از یک طرح پیش‌گیرانه اجرا شده توسط اتحادیه جهانی اسلام برای جلوگیری از فاجعه قحطی در مناطق مختلف جهان که تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفته‌اند، اشاره کرد.

برخی از تلاش‌های اتحادیه جهان اسلام به کمک به مسلمانان و اقلیت‌های مسلمان در کشور بنگلادش اختصاص دارد؛ بیش از چهار میلیون مسلمان در بنگلادش از برنامه‌ها و ابتکارات اتحادیه جهان اسلام در همه زمینه‌ها به ویژه خانه‌سازی که نیاز مبرم شهروندان این کشور بود، بهره‌مند شده‌اند.

این اتحادیه در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای خود به جنبه سلامت مسلمانان در سراسر جهان توجه دارد و خدماتی را به صورت ویژه به کودکانی که از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند و نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارند، ارائه می‌کند. همچنان‌که تجربه‌ای طولانی در انجام عمل‌های جراحی‌ مهم و حساس در نقاط مختلف دنیا دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن