جهان اسلامعمومی

مولانا رئیسی :خروج بیگانگان از افغانستان باعث عزت مردم شد

آوای سنت: امام جمعه شهر ساربوک پیروزی شهر طالبان بر قوای بیگانه را دستاوردی مهم برای همه ملت افغان دانست

به گزارش آوای سنت، مولانا فضل الله رئیسی در بررسی شرایط کنونی حاکم بر افغانستان پس از روی کار آمدن طالبان در این کشور گفـت: اگر چنانچه مسلمانان طبق قانون اسلامی ودینی زندگی نکنند، برای چنین مسلمانانی زندگی راحت و خوشایندی نصیب نخواهد شد. ملت افغانستان قریب بیست سال است که در سختی و مصائب زندگی کردند و با همه مشکلاتی که تحمل کردند در هر برهه از زمان در صحنه حاضر بوده و پوزه ظالمین و کفار را به خاک مالیدند. امروز طالبان در کنار امارت اسلامی و ملت افغان دولت و ارتش آمریکا را با همه ادعاهایی که داشتند تحقیر کرده و از خاک خود بیرون انداختند. ملت شهید پرور افغانستان سال های سال در زیر ظلم و ستم قرار داشتند و با همه کمبودها و مشکلات ناشی از اشغال خاک کشور توسط بیگانگان دست و پنجه نرم کردند.

وی پیروزی طالبان بر قوای بیگانه را دستاوردی مهم برای همه ملت افغان خواند و افزود: طالبان با همراهی قوای مردمی یک پیروزی خوب درتمام افغانستان به دست آورد. کسانی که در مورد این گروه قضاوت نابجا می کنند قطعا درک درستی از مسائل و مشکلات طالبان در اداره امور ندارند. برای مدیریت صحیح کشور باید تلاش کرد و از خودگذشتگی نشان داد. امروز افغانستان با همه رنجی که از گذشته بافی مانده است یک کشور مستقل با حکومت مردمی و عاری از دخالت هر نوع بیگانه به حساب می آید. البته در این میان احزاب و گروه های سیاسی دیگری نیز هستند که در گوشه و کنار فعالیت دارند و ادعاهایی را مطرح می کنند. مدتی زمان می برد تا اوضاع به حالت عادی برگردد و نباید پیش داوری و قضاوت نابجا کرد.

مولانا رئیسی تاکید کرد: جامعه اسلامی و شریعت محمدی از ما می طلبد که در ارزیابی مسائل و رویدادهایی که اخیرا بر این کشور گذشت، ساده لوح و زودباور نباشیم. متجاوزان گرچه از کشور به بیرون رانده شده اند، اما با اینحال وجود دارند و طمع به یغما بردن ثروت و منابع این کشور همچنان جزو اهداف اصلی آنها بشمار می رود. خاک افغانستان تا همین چندی پیش محلی بود که آمریکا می توانست از طریق آن اوضاع دیگر کشورها را نیز زیرنظر داشته باشد. بخش مهمی از دخالت آمریکا در سیاست کشورهای منطقه بستگی به حضور آن کشور در این سرزمین ستمدیده داشت. اکنون که شرایط آزادی فراهم آمده، دستجات و گروه های فعال افغان نباید فریب دشمن را بخورند.

مدیر مدرسه علوم دینی “نعمان بن ثابت ساربوک” وجود دشمنان ناشناخته را بسیار خطرناکتر از دشمن خارجی دانست و با اشاره به ضرورت حفظ هوشیاری و وحدت میان طوایف عنوان نمود: کسانی که در لباس میش به صورت ناشناخته در لایه های ملت افغان نفوذ کرده و با تخریب عقیده مردم بر علیه دین و اسلام نقشه می کشند در حقیقت نوکر و جیره خوار اجانب هستند و لذا تمام تلاش خود را بکار خواهند بست تا بتوانند این کشور را دوباره تحت اختیار قوای بیگانه قرار دهند، پس برای همه امت اسلامی لازم است که گول افراد فریب کار و شیطان صفت را نخورند. بیگانگان و عوامل منتصب به آنها طی همه دوران های اشغالگری خون این ملت را به زمین ریخته اند، اما آنها باید بدانند که امت اسلام با این کارها تضعیف و تمام نمی شود.

این خون ها و شهید شدن ها به انسان و بشریت حیات می بخشد. خونی که در بدن انسان است وی را زنده نگه می دارد، اما اگر همین خون خاک سرزمینی را سرخ کند، قومی را زنده نگه می دارد و به آنها حیات می بخشد. همچنان که در تاریخ اسلام می خوانیم خون های سرخ و رنگین اهل بیت نبی مکرم اسلام و شهدای دشت کربلا و دیگر اصحاب چگونه باعث عزتمندی اسلام شدند.

مولانا رئیسی حیات افغانستان بدون دخالت بیگانگان را منوط به برقراری شرایط پایدار در آن کشور برشمرد و خاطر نشان ساخت: افغانستان یک کشور بزرگ با طوایف و قومیت های مختلف است که هر یک نقش مهمی در اداره سرزمین خود دارند. این کشور سعی می کند تا لباس جنگ را از تن خود بیرون کرده و به اصلاح امور و فراهم کردن زندگی بهتر برای مردم همراه با صلح و آرامش بپردازد.

بیست سال پیش آمریکا به بهانه حملات یازده سپتامبر برای خودش مجوز اشغال افغانستان را صادر کرد. جامعه بین الملل در این سال ها تبعات اشغالگری را نادیده گرفته و هیچ قدمی برای رسیدگی به بهبود وضعیت مردم در مناطق تحت اشغال انجام نداده است.

امروز افغانستان خوشبختانه تنها به خود وابسته است. کشورهای منطقه باید کمک کنند تا شرایط عادی به این سرزمین بازگردد. این سرزمین دیگر تحمل جنگ های فرسایشی را ندارد و باید دست به دست هم دهیم تا نعمت امنیت برای همیشه در آن سرزمین برقرار شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن