جهان اسلامعمومی

نمایش هنر اسلامی با سبک جدید در موزه انگلیس

آوای سنت : موزه قدیمی انگلیس، غرفه هنر جهان اسلام را با شکل جدید افتتاح کرد تا آثار قدیمی و نفیس از تمدن های بزرگ جهان اسلام را در معرض دید عموم قرار دهد.

به نقل از الرایه، موزه قدیمی انگلیس، غرفه هنر اسلامی به نام «غرفه هنر جهان اسلام بنیاد البخاری» را با شکل جدیدی افتتاح کرد. این موزه شامل دو سالن بزرگ حاوی آثار قدیمی است که برای اولین بار از آسیای جنوب شرقی و آفریقا و نمایشگاه هایی از امپراطوری های بزرگ مانند امپراطوری عثمانی و ….  ارایه شده است.

این غرفه که مرمت و بازسازی آن سه سال به طول انجامید، تجربه ای بی نظیر برای غوطه ور شدن در تمدن های جهان اسلام از طریق فناوری های شنیدن داستان، موسیقی، فیلم های مستند کوتاه درباره نحوه ساهت و طراحی نمایشگاه ها است.

این نمایشگاه شامل لباس، منسوجات، پتو و کوزه های آبی است که برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می گرفتند. هر کدام از این قطعه های نمایشگاه داستانی از میراث مادی کشورهای مختلف جهان اسلام روایت می کنند. علاوه بر آن، برخی از این قطعه ها از جمله آلات موسیقی، تاثیر اسلام را بر این هنر نشان می دهد. به همین دلیل، آثار هنرمندانی از جمله تابلوهای هنری الهام گرفته از رمی جمرات در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

این غرفه جدید، بازدیدکنندگان را در سفری منحصر به فرد به زمان ها دور و جغرافیایی دوران اسلامی می برد. این سفر از قرن هفتم میلادی تا دوران مدرن و از غرب آفریقا تا آسیای جنوب شرقی امتداد دارد. در این نمایشگاه ، آثار هنری و نقاشی ها و ظورف سفالی و سرامیکی از تمدن های بزرگ جهان قرار دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن