جهان اسلامعمومی

نمایش کمیاب ترین نسخه های قرآن در مراسم افطار کتابخانه بریتانیا

آوای سنت :  ۳۰۰ مسلمان و مهمان انگلیسی در کتابخانه بریتانیا، یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه های جهان به عنوان بخشی از مراسم افطاری ماه مبارک رمضان گرد هم آمدند.

به نقل از «aboutislam»، ۳۰۰ مسلمان و مهمان انگلیسی در کتابخانه بریتانیا، یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های جهان، به عنوان بخشی از مراسم افطاری ماه مبارک رمضان که توسط پروژه «چادر رمضان» برگزار می شود، گردهم آمدند.

کتابخانه بریتانیا برخی از زیباترین و کمیاب‌ترین نسخه‌های قرآن را در اعصار مختلف در اختیار دارد و شرکت کنندگان در مراسم افطار از این نسخه ها بازدید کردند.

«عبدالله ردوانی»،از مهمانان این مراسم که چند سال پیش، زمانی که در رشته مهندسی تحصیل می کرد، عضو این کتابخانه بود، در این باره گفت: این کتابخانه دارای ۳۰۰ نسخه قدیمی از قرآن کریم است که قدیمی‌ترین آن مربوط به قرن هشتم میلادی است.

«جری شیلیتو»، از اعضای کتابخانه بریتانیا درباره این رویداد گفت: ما ارزش‌های مشترک زیادی در جامعه داریم و به همین دلیل می‌توانیم با هم گفتگو کنیم و پیوندهای عمیق فرهنگی و مذهبی برقرار کنیم.

وی افزود: هدف از برگزاری مراسم افطاری در کتابخانه بریتانیا گردهم آوردن جوامع و به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانش‌های متفاوت است.

شیلیتو گفت: ما تورهای عمومی و خاص برگزار می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم به تعداد زیادی از افراد خدمات مختلف ارائه کنیم.

«افطار باز» کتابخانه بریتانیا ابتکاری توسط پروژه چادر رمضان است که میزبان رویدادهای مشابه برای مسلمانان و غیر مسلمانان در سراسر ماه رمضان است.

این پروژه هفته گذشته مراسم افطاری را در موزه معروف ویکتوریا و آلبرت لندن، استادیوم چلسی و استمفورد بریج برگزار کرد.

کتابخانه بریتانیا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن