جهان اسلامعمومی

هشدار رهبر طالبان درباره اختلاف افکنی در بین گروه‌های جهادی

آوای سنت: رهبر طالبان هدف از انجام عملیات های تبلیغاتی و روانی را تلاش برای ایجاد احتلاف در میان این گروه خواند.

به گزارش آوای سنت، هبت الله آخند زاده در نشست بزرگ علمای دین در کابل ضمن تبریک جهت پیروزی منجر به آزادی افغانستان و به دنبال آن استقرار نظام اسلامی در آن کشور گفت: پیروزی جهاد افغانستان به طور کلی پاداش بزرگی برای تمام امت و به ویژه مردم افغانستان است، خداوند همه قربانیان را قبول کند. در این بیست سالی که همه فداکاری کردند، خسته اند، خداوند متعال قبول فرماید.
برای خانواده شهدا و ایتام آرزوی سلامتی دارم، هر که از جهاد ما در گفتار و عمل و اخلاق حمایت کند، خداوند او را بپذیرد. موفقیت جهاد افغانستان نه تنها مایه مباهات افغان ها بلکه برای مسلمانان سراسر جهان است و همه مردم متدین جهان از پیروزی طالبان خوشحال هستند.

آخند زاده با تاکید بر این نکته که مردم انتظار دارند تا شعارهای جریان جهاد عملی شود، افزود: جنگ دنیا با ما برای زمین و هوا نبود، بلکه برای نظریه و عقاید ما بود و تا قیامت نیز ادامه دارد، در تقابل اسلام و کفر نه مصالحه شده، نه خواهد شد و نه ممکن است.

دنیا برای چیزهای که خدا را ناراضی می کند، ارزش ندارد، به همین دلیل ما دنیا را شکست دادیم. به برکت جهاد بود که مملکت آزاد شد و همه چیز مال ما شد، ما همچنان با نوعی تقابل روبرو هستیم که دیگران می خواهند خواسته های خود را عملی کنند و ما اهداف خود را دنبال می کنیم. بیست سال پیش در افغانستان کسی نمی‌توانست درباره شریعت حرف بزند، او یا زندانی می‌شد، یا شکنجه می‌شد، یا هم مورد ضرب وشتم قرار می‌گرفت. در نتیجه جهاد، دعوت بسوی خداوند آزاد شد.

رهبر طالبان تاکید کرد: ما هرگز قصد نبرد با افغان ها را نداشتیم. متحدان متجاوز بودند و ما با آنها جنگیدیم، زیرا آنها خود را سپر کفار کردند. اگر در بدنه حکومت امنیت نباشد، در ادارات دوست گرایی، قومگرایی و زبانگرایی باشد، این امنیت نیست و چند روز بعد حکومت از بین خواهد رفت و هدف این کار تامین منافع شخصی برخی از افراد مانند حکومت گذشته است.

اصل در نظام اسلامی این است که دست از خواسته هایش برداشته و خود را کاملاً تسلیم قانون خدا کند، اگر خودت را با قانون تطبیق نمی دهی، پس این ادعا که با قانون خدا تطبیق می کنی، نادرست است!

آخند زاده شریعت ضامن پاسداری از همه ارزش ها خواند و عنوان نمود: اگر شریعت حاکم باشد کشور امنیت، آزادی، نظام اسلامی و همه چیز ادامه دارد و خداوند متعال به آن برکت خواهد داد. جوانان تحت رهبری طالبان فداکاری کردند، با جان و مال خود با مهاجمان جنگیدند و کشور را آزاد کردند تا نظام اسلامی حاکم شود، الان علما مسئول اجرای نظام اسلامی هستند، چون علما دین را می شناسند. مقصود اصلی ما امنیت ، صلح ، زندگی مسالمت‌آمیز و پیشرفت زیر لوای نظام اسلامی است.

این رهبر دولت طالبان یادآور شد: تشکیل بعدی دولت را توسط یک جرگه دیگر خواهم ساخت و از علما مشوره خواهم گرفت که فلان مولوی صاحب به فلان وزارت و فلان مولوی صاحب به فلان ولایت برود. امنیت به وجود آمده است، باید وحدت به وجود بیاید، فساد باید از بین برده شود. اگر بین علماء و حاکمان فاصله ایجاد شود، هرگز امنیت تامین نخواهد شد. جهاد مردم عادی در اجرای احکام و تصمیمات علماء می‌ باشد. هیچ قدرتی در دنیا عملیات نظامی در افغانستان انجام نخواهد داد، اما عملیات تبلیغاتی و روانی ادامه دارد. تلاش می‌ شود بین مقامات طالبان اختلافات ایجاد کنند و اگر اختلاف ایجاد شود امارت از بین خواهد رفت. ما عفو عمومی اعلام کردیم، قصد انتقام‌گیری از هیچ کسی را نداریم، صلح و امنیت می‌خواهیم، نظام اسلامی می‌خواهیم، با اراده هیچ ‌کسی کار نمی‌کنیم و مستقل هستیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن