جهان اسلامعمومی

کمیسیون اروپا اعلام کرد: هماهنگ‌کننده جدیدی برای مبارزه با نفرت‌انگیزی علیه مسلمانان معرفی می‌شود

آوای سنت : کمیسیون اروپا اعلام کرد که روند انتخاب هماهنگ‌کننده جدید اتحادیه اروپا برای مبارزه با نفرت‌انگیزی و تبعیض علیه مسلمانان را برای جانشینی هماهنگ کننده مستعفی، آغاز کرده است.

به نقل از الجریده، استفان دی کیرسمیکر، سخنگوی کمیسیون اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، بر تعهد و توجه کمیسیون برای مبارزه با نفرت و تبعیض علیه مسلمانان در چارچوب برنامه پنج ساله اتحادیه اروپا برای مبارزه با نژادپرستی (۲۰۲۰ – ۲۰۲۵) تأکید کرد.

وی گفت: هماهنگ‌کننده سابق، توماسو چیامپارینو، مأموریت خود را در سال گذشته به پایان رساند و این در حالی است که اداره کل دادگستری در دستگاه اجرایی اتحادیه هم‌اکنون در حال اجرای وظایف هماهنگ‌کننده است.

دی کیرسمیکر در پاسخ به سؤال خبرگزاری کویت درباره مراحل انتخاب هماهنگ‌کننده جدید، گفت: این موضوع بسیار مهمی است زیرا کمیسیون رویه‌های داخلی خود را در این خصوص آغاز کرده و روند انتخاب هماهنگ‌کننده در حال انجام است.

وی افزود: یک کمیته تخصصی در کمیسیون اروپا با دقت در حال انتخاب هماهنگ‌کننده جدید است تا اطمینان حاصل شود که اهداف این کمیسیون به طور مؤثر اجرا می‌شود.

توماسو چیامپارینو ایتالیایی به عنوان هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا برای مبارزه با نفرت‌انگیزی و تبعیض علیه مسلمانان در بازه زمانی ژوئیه ۲۰۱۸ تا ژوئیه ۲۰۲۱ منصوب شد.

در سال ۲۰۲۰ و در پی موج فزاینده نژادپرستی و مواردی مثل اسلام‌هراسی و جرایم مرتبط با نفرت‌انگیزی علیه مسلمانان و اقلیت‌های دیگر، کمیسیون اروپا برنامه پنج ساله جدیدی را برای مبارزه با نژادپرستی در اتحادیه اروپا ارائه کرد که در آن مجموعه‌ای از اقدامات اتخاذ می‌شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن