دسته‌بندی نشده

آخوند جاور : قرآن و پیامبر اکرم خطوط قرمز امت اسلامی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت گنبد، قرآن کریم، رسول گرامی اسلام و سایر مقدسات اسلامی را خطوط قرمز امت مسلمان توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، عبدالکریم آخوند جاور طی سخنانی، استقامت بر ایمان را راهی برای رسیدن به کمال دانست و گفت: استقامت انسان به این معنی است که همواره ملازم طریقه مستقیم باشد و دچار انحراف نگردد. بر سخنی که به زبان می آورد، استوار بماند. استقامت بر ایمان به خدا، از اسباب راهیابی به بهشت است، لذا بنا به فرمایش قرآن کریم کسانی که می‌گویند، پروردگار ما الله است و سپس بر سر گفته خود می ‌ایستند، کمترین انحرافی پیدا نمی‌کنند و آنچه لازمه آن است را در عمل و گفتار نشان می‌دهند.

آخوند جاور اظهار داشت: آن اشخاصی که دم از عشق الله می‌ زنند، ولی در عمل استقامت ندارند، افرادی سست و ناتوان می باشند که وقتی در برابر طوفان شهوات قرار می‌گیرند با ایمان وداع کرده و در عمل مشرک می‌ گردند و هنگامی که منافع شان به خطر می‌افتد، همان ایمان ضعیف و مختصر را نیز از دست می‌دهند.

امام جمعه اهل سنت گنبد با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد متذکر شد: آنها با این حرکت گستاخانه به کتاب آسمانی ما، قرآن مجید به نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم، مقدسات و باورهای دینی مسلمانان اهانت کرده و خطوط قرمز مسلمین را زیر پا گذاشته اند. توهین به مقدسات و احکام دینی خط قرمز ما است. احترام به عقاید، مقدسات و ارزش های انسانی یکی از ابتدایی ترین حقوق جوامع بشری است.

متاسفانه مدعیان حقوق بشر و برخی آزاد اندیشان به بهانه آزادی بیان و آزادی قلم و بر عکس با سخنرانی ها و برنامه های گسترده در شبکه های اجتماعی که از سوی دولت های غربی هم حمایت می شد از این شخص دفاع و سعی کردند. این جرم بزرگ را که موجب خشم و اعتراضات گسترده در جهان اسلام گردید کم اهمیت جلوه دهند.

آخوند جاور تاکید کرد: مسلمان هیچگاه به کتب آسمانی و مقدسات دینی سایر ادیان به حضرت موسی، عیسی و مریم اهانت نکرده اند، ولی آنها به وسیله یک فراد افراطی، کتاب قرآن را به آتش کشیدند و ضمن اهانت یا ساحت پیامبر اسلام، احکام دینی ما را به تمسخر گرفتند. این گونه اعمال افکار آزاد اندیشانه نیست، بلکه توطئه علیه اسلام و زمینه سازی برای تفرقه بین مسلمانان و نیز سایر ادیان الهی است.

این روحانی اهل سنت، واقعه عاشورا و تاسوعا را از رخدادهای مهم تاریخ اسلامی در دهم محرم یاد نمود و خاطر نشان ساخت: در این روز امام حسین رضی الله با هفتاد و دو تن از یاران در دشت کربلا با لشکریان سعد رو به رو شده و در این رویا رویی نابرابر به مقام شهادت نائل می آیند.

عاشورا یکی از روزهای مهم در مذهب اهل سنت است که با خیرات و انفاق به ایتام ارادت خود را به امام حسین و یارنش نشان می دهند. در طول ماه های محرم از برگزاری مراسم جشن و شادی خودداری می کنند. به تلاوت قرآن می‌پردازند و در مسجدها و خطبه ها حضور بهم می رسانند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن