اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

آخوند سبحانی:اختلاف و دوری از آموزه های اصیل اسلامی عامل ضعف امت اسلامی

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه اعظمیه بندرترکمن کم رنگ شدن تعصبات دینی و نبود انسجام را عامل درماندگی دنیای اسلام در برابر ادامه جنایات وحشیانه صهیونیسم در فلسطین دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت: اسماعیل آخوند سبحانی در گفتگو با خبرنگار ما تنها راه پایان فتنه اسرائیل در فلسطین و منطقه را بازگشت دنیای اسلام به عصر شکوفایی با رمز وحدت و اتحاد زمان صحابه رضی الله عنهم خواند و گفت: خدای متعال امت اسلام را با بعثت نبی مکرم به بهترین درجه و عزت رساند و دشواری های زندگی را برایشان آسان گردانید و همچنین امتیازات فراوانی را که سایر امت بی بهره بودند به برکت وجود ایشان عطا نمود، اما بیش از نیم قرن است که اختلافات باعث سلطه آمریکا و دول غرب به سرزمین مسلمانان شده است، حال آنکه صحابه صدر اسلام به احدی از کفار اجازه ورود به خاک سرزمین اسلامی را نمی دادند.

وی تداوم چند هزار ساله امپراطوری عثمانی را مرهون وحدت عملی در مسلمانان دانست و افزود: یکی از دلایل این وحدت، تاسی از فرمایشات قرآن کریم درباره اهمیت همدلی و حسن خلق در اعمال، رفتار و کردار مسلمانان بوده است.آنها حتی در تجارت و مناسبات اقتصادی نیز رعایت عدل و انصاف را می کردند و به این ترتیب پیروان سایر مذاهب و ادیان، شیفته اخلاق و مرام تجار مسلمان شده و به دین اسلام ایمان می آوردند. خلفای مسلمان و فرماندهان آنها بی نیاز از حتی یک نگهبان به هنگام استراحت بودند و در همان روزگار امپراطوری هایی هم وجود داشتند که با استفاده از مکانیزم نظامی و ارتقا توان جنگی حکومت داری کرده و اتکای شان به قوای ارتشی بود.

آخوند سبحانی وضعیت فعلی دنیای اسلام در جوامع بین المللی را نامناسب خواند و اظهار داشت: باید بپذیریم که ملل مسلمان، اکنون آن شوکت و جایگاه گذشته را ندارند و با معضل تفرقه دست به گریبان هستند، لذا هر زمان که ارده ای برای وحدت ایجاد شد، دشمنان قسم خورده مانند یهود که سرمایه هنگفتی را برای براندازی نظام های اسلامی هزینه می کنند با مسلح کردن گروه های به ظاهر اسلامی به انواع و اقسام امکانات سعی دارند تا به امت مسلمان از درون آسیب برسانند.

اگر وحدت ما قرآنی باشد هرگز شاهد این همه ظلم و تعدی به مسلمان فلسطین توسط صهیونیسم جنایتکار نبودیم و آنها اینگونه به ما دهن کجی نمی کردند. نماینده یک حکومت خودکامه که همیشه توسط سازمان ملل محکوم شناخته شده است، قطعنامه این سازمان را جلوی چشم همه پاره کرده و آن را به باد تمسخر می گیرد و اگر این عمل توسط نماینده یک کشور مسلمان انجام می شد، فورا مورد تحریم قرار می گرفت.

مدرس حوزه علمیه اعظمیه بندرترکمن، فرقه گرایی را یک معضل و بیماری کهنه بر سر راه امت مسلمان برشمرد و به نقل از مقام معظم رهبری عنوان نمود: سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی توسط دشمن بکار گرفته شده اند تا باتولید برنامه های اغوا کننده تصب مسلمانان به دین و تمرکز آنها از وقایع مهم را برهم زده و پریشانی را به بطن جوامع تزریق نمایند، لذا یکی از وظایف فعالان دینی و مسئولان وقت این است که در حد توان فضاهای مجازی را رصد کرده و مواظب کسانی که به صورت ناشناخته و در نقش علمای ساختگی به قصد اغفال جوانان فعالیت می کنند، باشند. بنا به اعتقاد علمای اسلام در میان هر قومی افرادی پیدا می شوند که میل به اختلاف افکنی دارند و مشاهده می کنیم که برخی ها در مناسبت ها به این امر دامن می زنند تا نوکری خود به استکبار را به اثبات برسانند.

آخوند سبحانی تاکید کرد: منابع خدادادی مسلمانان به حدی زیاد که می توان اقتصاد هر کشوری را به زانود در آورد. کشورهای اروپایی از نظر وسعت نیز توان برابری با ما را ندارند و ما ابزارهای زیادی در اختیار داریم تا بتوانیم خواسته هایمان را بر آنها تحمیل کنیم. برای جبران عقب ماندگی ها باید به کارهای عملی رو آورد. علمای شاخص، صاحب نظران و مولفین می توانند همت شان را روی این عرصه بگذارند. کشورهای اسلامی باید اختلاف با یکدیگر را فراموشی کرده و به خاطر منافعی که غربی ها از آن سود می برند بروی یکدیگر اسلحه نکشند. غرب یکی به نعل و یکی به میخ می زند. آنها از یکسو خودشان را طرفدار حقوق بشر می دانند و از سوی دیگر بیشترین سلاح های جنگی را تولید می کنند تا در کشورهای اسلامی به فروش برسانند. سلاح یک مسلمان باید ایمان وی باشد و اگر با وحدت رویه و اتحاد گام برداریم، قدرت های پوشالی که اتکای شان به پول است براحتی مغلوب قدرت واحد ما خواهند شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن