اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

آخوند نیازی:تابش نور اسلام در غرب

آوای سنت: امام جمعه روستای “یل چشمه” از توابع شهرستان کلاله گرایش دنیای غرب به سمت دین مبین اسلام را ناشی از وحدانیت امت مسلمان خواند.

به گزارش آوای سنت، عبدالرحمن آخوند نیازی در گفتگو با خبرنگار ما چراغ سبز کشورهای مسلمان در جهت ارتقای بهبود کیفیت روابط همه جانبه در دوره پیش رو را گامی بسیار مهم در رسمیت دادن به مقوله وحدت در نظام اسلامی دانست و گفت: تا پیش از این و در شرایط تیرگی سردی روابط بلاد مسلمان منطقه محصول سیاست های دوگانه آمریکا و غرب صحبت درباره ضرورت وحدت میان مذاهب اسلامی منحصر به جلسات و گفتمان پاره وقت بود و نگاه ها به این مقوله در سطوح گسترده جریان نداشت، لیکن لزوم وحدت و همگرایی ثابت کرد که جهان اسلام بدون روابط هوشمند و حسنه نمی تواند در برابر امواج سهمگین اختلاف که از سوی دشمنان دین برنامه ریزی می شوند، کاری از پیش ببرند.

وی با اشاره به این مطلب که وحدت از اولویت های اصلی جهان اسلام برای کاهش اختلافات است، افزود: در عصر کنونی اصلی ترین فرض در روابط دنیای اسلام تقویت همدلی، انسجام و برابری است که باید همه دلسوزان عرصه دین و سیاست آن‌ را با صدای بلند فریاد بزنند. اسلام آیین صلح و صفا، دین آزادی، آزادگی، آگاهی و برادری و برابری میان همه انسان ها می باشد و مفاهیم اسلامی پیام همدلی و سازگاری را انتقال می دهد.

آخوند نیازی در ادامه سخنانش افق آینده جهان را به سمت دین الهی بی انتها خواند و اظهار داشت: آینده بشریت مقصد خود را به سمت چنگ زدن به ریسمان قرآن کریم نشانه گرفته است و گرایش مردم کشورهای غربی به اسلام گواه این ادعا می باشد. حرکات ضداسلامی سردمداران آمریکا، اسراییل و برخی دول اروپایی حامل این پیام است که برای آنها دشمنی با شیعه و سنی تفاوتی ندارد و لذا باید هوشیاری خود را حفظ کنیم‌.

امام جمعه مسجد حضرت علی رضی الله روستای “یل چشمه” تصریح نمود: ما نباید با پرداختن به اختلاف تفرقه برانگیز بهانه دست دشمن داده و در میدان بهانه‌جویی ‌های بی حاصل سرگردان باشیم، بلکه باید با نگاهی باز به افق های دور در مسیر مستقیم سعادت اسلامی گام برداریم. مطمئنا راه نجات امت واحد با وحدت و مسیر وحدت با برادری و همدیگر پذیری ممکن خواهد شد‌.

وحدت برای مسلمین پیش از این یک نیاز اساسی بشمار می رفت، ولی اکنون نه تنها یک نیاز می باشد، بلکه یک الزام حیاتی است که بدون آن امکان وجودی امت اسلام به وسیله دشمنان به خطر خواهد افتاد.

آخوند نیازی خاطر نشان ساخت: مناسبت های دینی و مذهبی زیادی هستند که وحدت مسلمین در آنها مانند امروز به تبلور میابد‌. ماه مبارک رمضان خود یک آینه تمام قد برای انسجام بیشتر مسلمین است. همدلی آحاد اسلامی از جوامع مختلف در ضیافت ایام حج نمونه دیگری از وحدت امت اسلامی به حساب می آید. وحدت باعث می‌شود تا هرگونه تلاش برای اسلام حراسی نقش بر آب شود. دشمن از هر حربه ای استفاده می کند تا دین ما را خشن نشان دهد، اما به حول قوه الهی در همه زمینه ها ناکام مانده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن