اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

افزایش سهم زنان در مدیریت جامعه باعث تقویت اعتماد عمومی می شود

گفتگو با گوهرشاد حسینی

آوای سنت: بانوی منتخب شورای شهر بندرترکمن عملکرد مثبت زنان در کارهای اجرایی را باعث افزایش اعتماد عمومی نسبت به آنها دانست.

به گزارش آوای سنت: گوهرشاد حسینی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به خالی بودن کرسی بانوان در شوراهای شهر و روستا، فرهنگ سازی درخصوص پتانسیل های بلقوه بانوان توانمند را مورد تاکید قرار داد و گفت: واقعیت این است که بانوان ما در ایران هنوز با جایگاه واقعی خود فاصله زیادی دارند و در سه دهه اول انقلاب کارهای کمتری درباره باورپذیری توانمندی های بانوان ایرانی، بویژه در نقاط اهل سنت کشور صورت گرفته است.

بنظر بنده ابتدا این خود بانوان هستند که باید قابلیت هایشان را باور کرده و برای اثبات توانمندی هایشان در عرصه های اجتماعی مانند کاندیداتوری در انتخابات شوراها و مجلس به مشارکت و ایفای نقش بپردازند.

وی با اذعان به این مطلب که همیشه در بحث حضور بانوان در مشارکت های اجتماعی موانعی بر سر راه بوده است، افزود: همچنان که یک زن فرهنگی، اداری و یا پرسنل بیمارستانی بدون محدودیت می تواند بین محل کار و منزل خود در رفت و آمد باشد، در سایر امور نیز شایستگی آنرا را دارد که بتواند به جامعه خدمت نماید. همچنان که می بینیم امروز تعدادی از زنان ما بعنوان نماینده حوزه انتخابیه خادم ملت در مجلس شورای اسلامی هستند و در جای دیگر بعنوان سفیر به کشورهای دیگر معرفی می شوند.

اسلام چارچوب های مشخصی را برای هم فعالیت زنان و هم برای مردان مشخص کرده است که این بحث به نکات تربیتی فرزندان خانواده ها ارتباط برمی گردد و نباید به صورت این مسئله به شکل کلی نگاه کرد.

گوهرشاد حسینی یکی از برنامه های خود در شورای آینده شهر بندرترکمن را کمک به اشتغال بانوان در بخش خانگی خانگی و همچنین استفاده از بودجه فرهنگی شورا برای ارتقاء سطح فرهنگ جامعه برشمرد و تاکید کرد: مسلما پیشرفت هر جامعه ای وابسته به فرهنگ غنی و اصیل مردم آن شهر است. مردم بندرترکمن متشکل از اقوام مختلف از پیشینه و فرهنگی بسیار ارزشمند برخوردار هستند، اما متاسفانه در زمینه باروری فرهنگ بر جای مانده از پیشینیان و معرفی آنها به نسل جدید کم کاری های بسیاری صورت گرفته است و نمی توان از کنار این مهمترین مسئله بسادگی عبور کرد.

این شهر همواره آمار بیشترین بازدید کننده نوروزی را به خود اختصاص داده است، ولی ما نتوانستیم از این ظرفیت بالا به شکل اکمل بهره ببریم.

این بانوی اهل سنت یکی دیگر از برنامه هایش را تلاش برای ایجاد همفکری و همبستگی میان اعضا با مردم خواند و عنوان نمود: ما برای هر تک رای به دست آمده، مدیون یکنفر از شهروندان هستیم و مردم به این امید به ما رای دادند که بتوانیم بهترین عملکرد را از خود بجا بگذاریم. بزرگترین آسیبی که می تواند شورای شهر را به چالش کشیده و در حاشیه نگه دارد، اختلاف میان اعضای آن است و بخشی از عقب ماندگی شهری به این موضوع بر می گردد. اعضای شورای شهر نباید بیش از حد خود بزرگ بین باشند و همانگونه که در انتخابات نیز به اعتماد مردم داشتند، طی دوره چهارساله نیز نیاز به کمک و همیاری شهروندان دارند.

مطالعه طرح های افراد نخبه و توانمند زمینه ساز رشد و بالندگی برای مجموعه ساکنان شهر خواهد بود. از سوی دیگر بانوان عضو شورای یک شهر به دلیل آینکه بیشتر اعضا از میان آقایان هستند نباید احساس کنند که در حاشیه قرار دارند. از نظر فکری یک زن هیچ تفاوتی با مرد ندارد و می تواند با اعتماد بنفس کامل همکار خوبی برای سایر اعضای شورا و پرسنل شهرداری باشد.

خانم حسینی یادآور شد: خروجی مثبت عملکرد بانوان عضو شورا و مجلس می تواند باعث ایجاد تغییر نگاه مردم بر توانمندی بانوان شود. عملکرد یک منتخب بانو به هر میزان که به نفع مردم باشد مسلما اعتماد عمومی بر سایر زنان جامعه بیشتر خواهد شد. به زنان تنها نباید به چشم یک قشر رای خوب نگاه کرد، بلکه آنها هم می توانند از مردم رای اعتماد گرفته و نمایندگان خوبی برای شهر و حوزه انتخابیه خود باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن