اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

گلایه های یک فعال رسانه ای از تلاش دولت برای کتمان مشکلات در سیستان و بلوچستان

گفتگو با محمد امین میربلوچ زهی خبرنگار اهل سنت بلوچ

آوای سنت: خبرنگار و صاحب نظر اهل سنت وضعیت کنونی استان سیستان و بلوچستان را بغرنج خواند.

محمد امین میربلوچ زهی خبرنگار اهل سنت بلوچ ساکن خاش که از نزدیک در جریان وضعیت بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد، درباره نحوه رسیدگی مسئولین به بیماران و مبتلایان کرونای هندی چنین می گوید: در حالی که همه دستگاه های نظام مانند ارتش و سپاه و دستگاه قضا، خیران مناطق مختلف و مجمع نمایندگان استان و مردم سیستان و بلوچستان یک طرف قرار گرفته و در شرایطی دشوار و مشقت بار با ویروس منحوس کرونا می جنگند، اما دولت مسیری دیگر اختیار کرده و طوری القا می کند که در این استان همه چیز گل و بلبل است.

وی وضعیت استان سیستان و بلوچستان را عمدتا قرمز و در پاره ای نقاط را سیاه خواند و ادامه داد: کرونای هندی مدتی است که شهرهای سیستان و بلوچستان را فرا گرفته و به کوچک و بزرگ، پیر و جوان، طفل و زن و مرد، فارس و بلوچ و شیعه و سنی رحم ندارد.

وزیر بهداشت و تیم همراه او می خواهند این طور به جامعه القا نمایند که در سیستان و بلوچپستان همه چیز فراهم بوده و تمام امکانات و تجهیزات برای نابود کردن این ویروس منحوس و بی رحم آماده و مهیا می باشد. هر چند که عملکرد و تلاش های عزیزان بهداشت و عرصه سلامت در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان قابل ستایش است، اما ضعف های فراوانی وجود دارد که قابل گذشت و چشم پوشی نمی باشد.

میربلوچزهی با انتقاد از سیاست دولت در قبال وضعیت بغرنج شهرستان ها در آن استان اظهار داشت: وزیر بهداشت از فراوانی تخت های سخن خالی می گوید. استاندار از خبرنگار صدا و سیما گلایه مند می شود و روابط عمومی وزارت بهداشت تصاویری از خالی بودن تخت های کرونایی منتشر می کند، اما پاسخ نمی دهند که چند نفر از مردم محروم و مستمند سیستان و بلوچستان در منازل شان بستری هستند. درخواست ما از وزیر بهداشت این است که به مردم ایران و مردم سیستان و بلوچستان به صورت شفاف و واضح بگوید که چند بیمارستان تخصصی و چند تخت تخصصی با تجهیزات کامل برای مقابله با کرونا دارد و چه اقداماتی برای تولید و تزریق واکسن جهت ایمن سازی و پیشگیری و درمان کرونا انجام داده است؟

آیا وزیر بهداشت و تیم کاری وی در مرکز کشور و دانشگاه های زیر مجموعه در سیستان و بلوچستان می دانند که چند نفر از مردم و چه تعداد از خانواده ها با ویروس منحوس کرونا درگیر هستند؟

این خبرنگار اهل سنت در ادامه عنوان نمود: وزیر بهداشت باید بداند بسیاری از افرادی که به بیمارستانها مراجعه داشته و در اتاق های ویژه کرونایی ها بستری شده اند در کمترین زمان جان خود را از دست داده اند. ما اکنون کاری به قطع مکرر برق و گرمای بی سابقه و معضلات بی آبی در روزهای اخیر نداریم، اما وزیر بهداشت باید برای مردم اعتماد سازی کند که چرا از تخت های بیمارستانی برای درمان بیماران استقبال نمی شود؟

مردم این استان در دو سال اخیر از همه گیری بیماری ویروسی کرونا و در این مدت از فاز جدید و جهش یافته بیماری به خوبی دریافته اند که خود درمانی و درمان در منزل و در کنار خانواده ها بهترین راه چاره برای رسیدن به بهبودی و در امان ماندن از خطر مرگ است.

میربلوچزهی نمونه مرگ چند مادر باردار در خاش را از مشکلات درمان بیماران در مراکز درمانی دانست و یادآور شد: این چند بیمار باردار در روزهای اخیر مشکلی جدی نداشتند، اما پس از مراجعه مرکز درمانی خاش جان خود را از دست دادند، جای سوال دارد که چرا افراد بیمار و خانواده های گرفتار با بیماری کرونا هیچ گونه رقبتی برای حضور در مراکز درمانی زیر نظر وزارت بهداشت از خود نشان نمی دهند، البته پاسخ این سوال مشخص است، زیرا هیچ گونه اطمینان و اعتمادی به خدمت رسانی در مراکز درمانی وجود ندارد.

پرستاری در روزهای اخیر پیامی در فضای مجازی منتشر کرد که برخی از مسوولان حوزه بهداشت و سلامت استان برای خالی نشان دادن تخت های بیمارستانی برخی از افراد بستری شده را به دیگر بیمارستانها منتقل و از پذیرش بیماران جدید سرباز زده، بنابراین اگر این موضوع صحت داشته باشد، این چاپلوسی نوعی خطرناک از خیانت به مردم زجر کشیده ای هست که در شب ها و روزهای اخیر گرفتار دفن بیماران فوت کرده ناشی از کرونا در استان بوده اند.

میربلوچزهی درخواست و مطالبه مهم مردم سیستان و بلوچستان و نمایندگان آنها در مجلس را فراهم کردن زمینه دسترسی آسان به واکسن کرونا خواند و گفت: شنیده می شود در روزهای آینده سفر وزیر بهداشت و همراهان ایشان به استان تحقق خواهد یافت. بنابراین از ایشان انتظار می رود مشکلات را از نزدیک لمس کرده و برای جبران کمبودها و کاهش دادن تلفات بیماری ویروسی کرونا تدبیر کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن