جهان اسلامعمومی

 ‌افزایش علاقه‌مندی مردم اسپانیا به دین اسلام پس از جنگ غزه

آوای سنت : رهبران مسلمانان اسپانیا اعلام کردند پس از جنگ غزه، کنجکاوی مردم این کشور نسبت به حقایق دین اسلام افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

به گزارش آناتولی، یکی از رهبران مسلمان در اسپانیا می‌گوید که پس از حملات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه که هزاران نفر بر اثر آن کشته شدند، علاقه و کنجکاوی مردم به اسلام افزایش یافته است.

عمر دل پوزو ، رئیس انجمن جامعه مسلمانان در اسپانیا و بنیاد مسجد گرانادا گفت که مسئله فلسطین سؤالاتی را در ذهن مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: شاید اروپایی ها برای اولین بار شروع به دیدن حقیقت کردند.

دل پوزو همچنین گفت که مسئله فلسطین باعث ایجاد همدردی با مسلمانان در میان کسانی شد که از قبل شناختی از اسلام داشتند. او گفت: آنها حملات و دروغ‌های اسرائیل را می‌بینند. در نتیجه شروع به پرسیدن سؤالات بیشتری از خود و از اطرافیان خود می‌کنند.

وی افزود: اراده فلسطینی‌ها برای بازگشت به خانه‌های خود و مبارزه آنها، بعدی معنوی به این پرسش افزوده است. مردم اسلام را از این طریق کشف می‌کنند.

دل پوزو ادامه داد: ما به همسایگان مسیحی خود توضیح می‌دهیم که در فلسطین چه می‌گذرد. آنها سؤال می پرسند و سعی می‌کنند بیشتر درباره اسلام بیاموزند. می‌توانم بگویم که اسلام بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت که صدای خود را در مورد موضوع فلسطین بلند می‌کند.

ناهوئل کالدرون، جوان ۲۶ ساله اسپانیایی گفت که درباره اسلام از دوستش آموخته و اخیراً مسلمان شده است.
او گفت: می‌توانم بگویم که آرامش درونی بیشتری پیدا کردم و اکنون زندگی بهتری دارم.

گرانادا جامعه‌ای متشکل از ۳۷ هزار مسلمان دارد که ۴ هزار اسپانیایی که به اسلام گرویده‌اند و فرزندان نسل سوم آنها را شامل می‌شود.

تقریباً ۳ میلیون مسلمان در اسپانیا زندگی می‌کنند که بیشتر آنها از کشورهای مراکش، پاکستان، بنگلادش، سنگال و الجزایر هستند. مسلمانان این کشور بیشتر در کاتالونیا، والنسیا، اندلس و مادرید زندگی می‌کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن