آنتی شبهات

تنفر ریچارد داوکینز از دین و مذهب باعث شده است او علم را به بیراهه برده و سخنان احمقانه بگوید

آوای سنت : “تنفر ریچارد داوکینز از دین و مذهب باعث شده است او علم را به بیراهه برده و سخنان احمقانه بگوید تا آنجا که میتوان داوکینز را متوهم علمی نامید. لاورنس کراوس نیز به هیج‌وجه نتوانسته نشان دهد جهان خود به خود از هیچ به وجود آمده است”

این? سخنان بالا را افراد مذهبی نگفته‌اند بلکه این سخنان را جان هورگان، یکی از تحلیل‌گران سایت علمی ساینتیفیک
امریکن(Scientific American) در بلاگ متعلق به این سایت بیان کرده است.

به عین عباراتی که در این مقاله آمده توجه کنید:

Krauss recently wrote a book, A Universe from Nothing. He claims that physics is answering the old question, Why is there something rather than nothing?
Krauss’s book doesn’t come close to fulfilling the promise of its title, but Dawkins loved it. He writes in the book’s afterword: “If On the Origin of Species was biology’s deadliest blow to supernaturalism, we may come to see A Universe From Nothing as the equivalent from cosmology.”
Just to be clear: Dawkins is comparing Lawrence Krauss to Charles Darwin. Why would Dawkins say something so foolish? Because he hates religion so much that it impairs his scientific judgment. He succumbs to what you might call “The Science Delusion.”

ترجمه: لاورنس کراوس کتابی نوشته است با نام ” جهانی از هیچ”. او ادعا میکند که علم فیزیک پاسخی است به این سوال قدیمی که: چرا به جای هیچ، چیزی وجود دارد؟ اما کرواس به تحقق وعده‌ای که درعنوان کتابش آمده( که توضیح دهد چرا به جای هیچ، چیزی وجود دارد) حتی نزدیک هم نشده است اما ریچارد داوکینز عاشق آن است!!! داوکینز میگوید: اگر کتاب داروین با نام “منشاء انواع” مهلک‌ترین ضربه‌‌ی زیست شناسی به ماوراء طبیعه بود، کتاب “جهانی از هیچ” کرواس میتواند معادل آن در کیهان شناسی باشد!! در واقع داوکینز در حال مقایسه کردن کراوس با داروین است! چرا داوکینز باید چنین چیز احمقانه‌ای بگوید؟ زیرا او بسیار از دین و مذهب متنفر است که این باعث شده است قضاوت‌‌های علمی او خراب شود. داوکینز تبدیل شده است به چیزی که شما به آن “متوهم علمی” میگویید.بار دیگر به این جمله دقت کنید:

Why would Dawkins say something so foolish? Because he hates religion so much that it impairs his scientific judgment. He succumbs to what you might call “The Science Delusion.”

ترجمه:

چرا داوکینز باید چنین چیز احمقانه‌ای بگوید؟ زیرا او بسیار از دین و مذهب متنفر است که این باعث شده است قضاوت‌‌های علمی او خراب شود. داوکینز تبدیل شده است به چیزی که شما به آن “متوهم علمی” میگویید.

جالب اینکه هم خداناباوران  به شدت بر روی علم تاکید دارند حال آنکه بیخدایی دقیقا عامل به انحراف کشاندن علم است تا آنجا که باعث میشود امثال داوکینز و کراوس به وضوح سخنان احمقانه بگویند و جالب‌تر آنکه ناباوران ایرانی به این افراد که میتوان آن‌ها رو “متوهمان علمی” نامید، دل‌خوش هستند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن