آنتی شبهات

نجات ابراهیم (ع) از آتش و سوزانده شدن قرآن در اروپا !

نقد شبهات

آوای سنت : وقتی قرآن در سوئد سوزانده شد، شخصی نوشته بود: نجات ابراهیم از آتش را باور کنیم یا ناتوانی الله از نجات دادن کتابش.

در پاسخ می گوییم :

📘الف)

▪️در ماجرای حضرت ابراهیم(ع)، اگر پیامبر خدا را می سوزاندند، پیام توحید در آن وهله تعطیل میشد، ولی چون هیچ کس نمی تواند برنامه ی خدا را تعطیل نماید، الله متعال حضرت ابراهیم را از آتش نجات داد. همچنین این نجات بخشی، اثبات نبوت حضرت ابراهیم(ع) برای افراد حق پذیر هم بود.

▪️ولی در ماجرای قرآن سوزی های اروپا، چه چیزی به خطر افتاده که الله متعال بیاید جلویش را بگیرد؟

ظاهرا نویسنده ی شبهه تصور کرده، اگر شخصی قرآن را بسوزاند، دیگر قرآنی وجود نخواهد داشت و ما بی کتاب خواهیم شد، در نتیجه خداوند باید وارد عمل شود تا ما بی کتاب نشویم!

اتفاقاً اعتراض ما هرگز به خاطر برچیده شدن قرآن نبوده! بلکه به دلیل بی احترامی انجام شده نسبت به مقدسات‌مان، بوده است.

▪️نکته ی دیگر اینکه، اگر برخی از افراد می گویند، خداوند بیاید جلوی کار آنها را بگیرد تا اثباتی برای حق بودن قرآن باشد. می گوییم آیا تاریخ انبیا را خوانده اید؟ وقتی جلوی چشم کافران به صورت زنده معجزه انجام میشد، باز هم عده ای می گفتند این سحر و جادو است و باور نمی کنیم. حال یقین بدانید افرادی که حق پذیر و خواستار هدایت باشند، همین قرآن برای هدایت آنها کافیست و کسانی که خواستار هدایت نباشند، معجزه ی حسی و تجربی فوری هم برای آنها کار ساز نخواهد بود.

📕ب)

▪️آیا این افراد نمی دانند قرآن اندیشه است و اندیشه سوزاندنی نیست؟

▪️اتفاقا با کاری که انجام می دهند رسانه های جهان بیشتر به معرفی قرآن می پردازند و افراد بیشتری ترغیب می شوند که بدانند این کتاب چه گفته است… و چقدر زیادند کسانی که این گونه مسلمان شده اند(عدو شود سبب خیر، گر خدا خواهد)

🔺▪️▪️پاینده است و پاینده خواهد بود، راه قرآن…

🌺ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسانِ قَوْمِهِ لِیُبَیِّنَ لَهُمْ فَیُضِلُّ اللَّهُ مَنْ یَشاءُ وَ یَهْدِی مَنْ یَشاءُ وَ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ🌺 (ابراهیم: ۴)

هیچ پیامبرى را نفرستادیم مگر به زبان قومش، تا (بتواند پیام خدا را) براى مردم بیان کند، پس خداوند هر که را بخواهد (و مستحقّ بداند) گمراه مى‌کند وهر که را بخواهد (وشایسته بداند) هدایت مى‌نماید، و اوست عزیز وحکیم.

نویسنده : دکتر مراد یوسفی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن