آنتی شبهات

پزشکی در فرهنگ اسلامی کلاسیک و انتقال آن به اروپا

خدمات اسلام به علم

آوای سنت : [اسلام, انگیزه ای برای پیشرفت]

هنگامی که قبایل عربی در قرن هفتم، پس از ظهور اسلام، امپراطوری های قبل از عرب اسلامی را از بین برد,علم پزشکی در سرزمین های فتح شده گسترش یافت. به دلیل اضافه شدن سنت هایی به پزشکی کلاسیک اسلامی این علم پیشرفت کرد.

یا این وجود این علم یونانی بود که بیشتر کمک را تشکیل میداد.
?این تمدن کلاسیک اسلامی تا حد زیادی مدیون سیاست پرانرژی[تلاشگر] از قرن ٩ برای به دست آوردن و ترجمه ی متون علمی یونانی است که توسط هم خلیفه و هم افراد دیگر این پیشروی در علم صورت می گرفته است.
?ایجاد[ساخت] این تمدن اسلامی منجر به ظهور بسیاری از آثار پزشکیبه وسیله ی رازی, المجوسی و ابن سینا به عنوان برجسته ترین پزشکان دانشمندان و نویسندگان شد.

▫️[تاثیر شگرف آثار پزشکی مسلمانان بر پیشرفت این علم در اروپا]

? حدود ۳۰۰ سال بعد، ترجمه متون علمی از عربی به لاتین با نیرویی مشابه در ایتالیا و کمی بعد در اسپانیا انجام شد. ترجمه ها به لاتین تأثیر تعیین کننده ای بر ایجاد مطالعات پزشکی در دانشگاه های اروپایی داشتند، جایی که قانون ابن سینا به طور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته است. ابن سینا و رازی در آموزش پزشکی در دانشگاه کپنهاگ در قرن شانزدهم مورد استفاده قرار گرفتند و یک پزشک و دانشمند دانمارکی متعلق به زمان رنسانس به نام Ole Worm در آثار علمی خود از ابن سینا و رازی بهره برده است.

? پ.ن: همانطور که واضح و مبرهن است مسلمین مدت ها پیش از اروپایی ها به فکر پیشرفت و نو آوری در علم افتادند و این کار را انجام دادند, غربی ها از آثار مسلمین در ایجاد تحول علمی زمان رنسانس بسیار بهره بردند.
?منبع:
?مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری آمریکا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن