اخبارداخلی

آتش زدن تندیس ماموستا هژار موکریانی در مهاباد

نماینده مجلس خواستار برخورد قاطع با عوامل این حادثه شد

آوای سنت: افراد ناشناس تندیس ماموستا «هژار موکریانی» در مهاباد را به آتش کشیدند.

نماینده مجلس خواستار پیگرد قانونی عاملان آتش سوزی گردید.

به گزارش آوای سنت، ساعت ٢:٣٠ بامداد فرد یا افرادی ناشناس تندیس ماموستا «هژار موکریانی» در مهاباد را به آتش کشیدند.

رحمان احمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مهاباد در این باره گفت: این حادثه حوالی ساعت ٢:٣٠ دقیقه پنجشنبه ٢١ مرداد ماه روی داده و نیروهای این سازمان با تماس مردمی مبنی بر آتش‌سوزی در فلکه مامۆستا هژار به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد آتش با استفاده از چندین تایر خودرو در زیر تندیس صورت گرفته است، افزود: نیروهای آتش نشان با حضور به موقع در محل مانع از واردن شدن آسیب جدی به تندیس شدند، اما بدلیل دود ناشی از سوختن لاستیک‌ها، قسمت‌هایی از تندیس رنگ خود را از دست داده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی در این گفتگو از شناسایی نشدن عاملان آتش سوزی سخن به میان کشید و عنوان نمود: چندین دوربین در محل وجود دارد که سازمان شهرداری و نهادهای انتظامی می‌توانند با بررسی فیلم‌ها سرنخ‌هایی از این حادثه کسب کنند.

بر اساس این گزارش سال گذشته نیز عده ایی ناشناس مزار هنرمند نامی کرد ماموستا «محمد ماملی» را تخریب کرده بودند.پیشتر هم گروهی بر روی دیوار مسجد تاریخی “سوور” مهاباد دیوارنویسی کرده و اثر تاریخی فقره قا را تخریب کرده بودند. تاکنون هیچ یک از این افراد شناسایی نشده اند.

استاد «عبدالرحمان شرفکندی»، متخلص به «هژار»، (زاده ۲۵ فروردین ۱۳۰۰ در مهاباد و درگذشته ۲ اسفند ۱۳۶۹ در کرج) شاعر، نویسنده، مترجم، فرهنگ‌نویس، واژه‌شناس، محقق، مفسر و عکاس کُرد است.

همزمان نماینده مهاباد خواهان شناسایی و مجازات بانیان تخریب تندیس ماموستا «هژار موکریانی» شد. جلال محمودزاده در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان غربی، فرماندار و فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد خواست تا سریعا عوامل تخریب پیکره و تندیس ماموستا هژار که نماد فخر ملی کشور و افتخار مردم کرد است شناسایی و مجازات شوند.

این نماینده اهل سنت مجلس یازدهم تاکید کرد: ضروری است مجازات عاملان این کار که درصدد برهم زدن نظم و آرامش جامعه و جریحه دار کردن احساسات مردم منطقه هستند، باعث خواهد شد که دیگر اجازه تکرار این اعمال را به خود ندهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن