اخبارخارجی

آسیب های روانی و خودکشی ، سرنوشت نظامیان اشغالگر در غزه

آوای سنت : با ادامه تجاوزات به نوار غزه ، میزان آسیب‌های روحی و روانی نظامیان رژیم اشغالگربه سبب قتل‌عام‌هایی که مرتکب شدند خبرساز می شود ، شرایط بد اقتصادی ارتش و کشته شدن همرزمان آنها با آتش مقاومت از دیگر دلایل این آسیب های روحی است ، ارتش اشغالگر تعداد سربازانی را که از زمان عملیات طوفان الاقصی در تمامی بخش‌های ارتش تحت معاینات روانی افسران سلامت روان قرار گرفته‌اند ، اعلام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ؛ بر اساس این آمار ارتش ، بیش از هزار سرباز عادی و ذخیره رژیم اشغالگر به علائم استرسی که به استرس پس ازتصادف شباهت دارد مبتلا و برای مراقبت های ویژه به یکی از پایگاه های نظامی منتقل شدند . ارتش می گوید : ازعصر روز هفتم اکتبر یعنی همان روزی که عملیات طوفان الاقصی آغاز شد ، مشکلات روحی و روانی در میان نظامیان اشغالگر نمایان شد آنها با تماس تلفنی مستمر درخواست روانپزشک و درخواست کمک می کردند

وب سایت دولت آمریکابر اساس مطالعه ای که از زمان جنگ اکتبر ۱۹۷۳ بر روی ارتش اشغالگر انجام شده است ، نشان داد که مشکلات روحی و روانی ، سربازان اسرائیلی را آزار می دهد ، این سربازان به دلیل مشاهده کشته شدن سربازان و افسران همکار خود و همچنین کشتارغیرنظامیان بی گناه دچاراین مشکلات شدند

در این وب سایت آمده است:ازجمله اختلالاتی که نظامیان اسرائیلی به آن مبتلا هستند، تنهایی ، گوشه گیری ، جدایی اجباری از اقوام و بد خوردن ، بدآشامیدن و بد خوابیدن است . آنها تحت فشار بسیار زیادی هستند زیرا غیرقابل پیش بینی بودن جنگ ها، از جمله جنگ چریکی ، پیش بینی زمان ومکان حمله بعدی را برای آنها دشوار می کند. این وب سایت آمریکایی اشاره کردکه این مطالعه دودهه بر روی سربازان اشغالگر که آسیب روانی متحمل شده بودند ، انجام شد.ویژگی های تشخیصی شامل گروهی از علائم بود که در سربازان ظاهر شد،ازجمله بی خوابی، کناره گیری ازدیگران،افزایش فعالیت عاطفی،سردرگمی، و پارانویا (احساس تعقیب شدن توسط دیگران).

از زمان جنگ لبنان درسال ۱۹۸۲،مطالعات برروی این سربازان اشغالگر آغاز شد ومیزان بالایی ازاختلال استرس را در میان نظامیان،نسبت به شرکای اجتماعی خود،طی یک دوره ۲۰ ساله فاش کرد.این استرس یک سال بعد از جنگ به ۵۴ درصد رسید،بعد از دو سال به ۴۷ درصد و بعد از ۳ سال به ۳۸ درصد رسید.

نتایج همچنین نشان داد سربازانی که درجنگ های متعدد شرکت کرده‌اند به طور قابل‌توجهی ازعلائم روانی،پریشانی،مشکلات درعملکرد اجتماعی،مشکلات مرتبط با سلامت، پیری و مرگ و میر زودرس رنج می‌برند.

براساس نتایج این تحقیق،مشکلات اجتماعی و روانی درمیان سربازانی که درجنگ‌های متعدد شرکت کرده‌اند،به طور تصاعدی درطول سال‌ها افزایش یافته است، یعنی حدود ۵۷ درصد یک سال پس از جنگ، ۶۷ درصد دو سال و ۸۳ درصد سه سال پس از جنگ.

از جمله پیامدهای آسیب روانی برای سربازان،اقدام به خودکشی است، گزارش‌های ارتش اشغالگر حاکی از افزایش تعداد سربازانی است که در طول خدمت سربازی درسال ۲۰۲۲ خودکشی کرده‌اند،نتیجه این تحقیق نشان داد که بیشتر موارد خودکشی درمیان سربازان مرد بوده است

اصل خبر را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن