اخبارداخلی

پرورش حافظان قرآنی افتخار کرد و ایرانی

کانون های فرهنگی رونق بخش مساجد

آوای سنت : پرورش حافظان قرآن کریم نوجوان و جوان توسط موسسات و مربیان قرآنی در استان کردستان افتخار کردها و ایرانیان است که به برکت رونق مساجد در برگزاری کلاسهای قرآنی زمینه شکوفایی استعدادهای قرآنی نیز فراهم شده است.

 انقلاب اسلامی ایران انقلابی است که بر مبنای آموزه های دینی و قرآنی شکل گرفت و ترویج ارزشهای دینی و قرآنی در این کشور نیز گام ارزشمندی است برای ماندگاری این انقلاب محسوب می شود که باید همواره مورد توجه مسوولان و مردم باشد.

استان کردستان با داشتن ظرفیت ها و استعدادهای قرآنی بی شمار امروز مهد پرورش حافظان، قاریان و مربیان قرآنی در سنین مختلف است که وجودشان در عرصه های منطقه ای و ملی و حتی بین المللی افتخارآفرین بوده است.

پرورش حافظان قرآنی افتخار کرد و ایرانی/کانون های فرهنگی رونق بخش مساجد

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و رونق گرفتن مساجد برای اجرای فعالیتهای دینی، فرهنگی و اجتماعی، آموزش کلاسهای قرآنی در سطح مساجد نیز رونق گرفت و شاهد استقبال افراد در سنین مختلف از فعالیتهای مسجدی بودیم و هستیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی زمانیکه بر پرورش ۱۰ میلیونی حافظان قران کریم در کشور تاکید کردند، استان کردستان نیز برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و توجه به این موضوع و همچنین اطاعت از دستورات دین مبنی اسلام و ترویج کلام الهی در جامعه، زمینه حفظ قرآن کریم را در مساجد و مراکز قرآنی فراهم کرده است تا بتواند ضمن شناسایی استعدادهای قرآنی زمینه پرورش آنها را فراهم کند.

پرورش حافظان قرآنی افتخار کرد و ایرانی/کانون های فرهنگی رونق بخش مساجد

مسجد جامع شهرک پردیس سنندج به عنوان یکی از مساجدی که توانسته دارالتحفیظ را در این مسجد راه اندازی کند زمینه تربیت نوجوانان و جوانان حافظ قرآن کریم را فراهم کرده است.

این مسجد با همراهی ماموستا میرزایی مدیر کانون فرهنگی هنری نبی اکرم(ص) و مسوول دارالتحفیظ امام جزری مسجد جامع نبی اکرم(ص) مکانی برای تربیت حافظان قرآنی ایجاد کرده است.

پرورش حافظان قرآنی افتخار کرد و ایرانی/کانون های فرهنگی رونق بخش مساجد

ماموستا میرزایی می گوید: در دهه فجر امسال آیین تجلیل از سه حافظ کل قرآن کریم با ح کچضور جمعی از مسئولان، اقشار مختلف مردم و اهالی و بچه‌های مسجدی در کانون نبی اکرم (ص) مسجد جامع شهرک پردیس سنندج برگزار شد.

وی بیان کرد: در این محفل معنوی که با مشارکت ستاد کانون‌های مساجد استان برگزار شد، سه نفر از حافظان کل قرآن به همت دارالتحفیظ امام جزری مسجد جامع نبی اکرم (ص) تجلیل شدند.

وی استقبال نوجوانان از برنامه های قرآنی و کلاس های حفظ قرآن را در این کانون فرهنگی ستودنی خواند و اضافه کرد: باید تلاش شود تا زمینه حضور نوجوانان و جوانان در مساجد فراهم شود و شاهد تربیت نسلی دینی و قرآنی برای این مرز و بوم باشیم.

پرورش حافظان قرآنی افتخار کرد و ایرانی/کانون های فرهنگی رونق بخش مساجد

در این مراسم والدین نوجوانان حافظ قرآن نیز با حضور مسجد خرسند از افتخارآفرینی فرزندانشان در این محفل شرکت کردند و از داشتن فرزندان قرآنی احساس غرور می‌کردند.

اینجا حضور نوجوانان قرآنی نشاط بخش محفلی نورانی بود که عموم مردم را راهی مساجد کرد.

پرورش حافظان قرآنی افتخار کرد و ایرانی/کانون های فرهنگی رونق بخش مساجد

در این آیین معنوی که با قرائت قاریان قرآن و بچه‌های مسجدی  در این مسجد همراه بود، حافظان کریم سنندج تجلیل شدند/شبستان

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن