اخبارخارجی

آشنایی زائران با مسجدالحرام به ۵۰ زبان مختلف

آوای سنت : اداره زبان و ترجمه به نمایندگی از اداره راهنمایی و زبان‌ها در تولیت کل حرمین شریفین از ارائه خدمات آشنایی با جنبه‌های تاریخی و معنوی مسجدالحرام به ۵۰ زبان بین‌المللی به زائران بیت‌الله الحرام خبر داد.

به نقل از خبرگزاری عربستان سعودی، احمد بن عبدالعزیز الحمیدی، مسئول اداره زبان و ترجمه با اعلام این خبر تصریح کرد: این اداره ابتکارات زیادی را به منظور ارائه خدمات به غیر عرب‌زبانان و غنی ساختن تجربه آن‌ها از زیارت بیت‌الله الحرام در دستور کار قرار داده است. از جمله این ابتکارات می‌توان به طرح «آثار مهم مسجدالحرام» اشاره کرد.

به گفته وی در قالب این طرح زائران طی توری جامع با اماکن مهم و آثار تاریخی مسجدالحرام آشنا می‌شوند. این خدمات به ۵۰ زبان بین‌المللی ارائه می‌شود و ترکیبی از بازدید و نمایش تصاویر زنده از بخش‌های مهم مسجدالحرام است.

وی افزود: این تور جامع شامل بازدید از تمام اماکن مهم مسجدالحرام است که از کعبه شریف شروع می‌شود و سپس تاریخچه این مکان مقدس در طول تاریخ، آثار مهم اطراف آن و اماکنی معرفی می‌شود که جایگاهی مهم در قلب مسلمانان دارد. این آثار شامل حجر الاسود، حجر ابراهیم (ع)، رکن یمانی، الملتزم، مقام ابراهیم (ع) و چاه زمزم می‌شود. علاوه بر این دیگر امکان از قبیل صفا و مرده و سومین طرح توسعه مسجدالحرام نیز به زائران معرفی می‌شود.

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی علاوه بر این خدمات گسترده ترجمه برای راهنمایی زائران و همچنین ارائه ترجمه قرآن کریم به زبان‌های مختلف را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن