اخبارداخلی

آغاز اقدامات برای شروع سال تحصیلی متفاوت در سیستان‌ و بلوچستان

کمک نهادها برای تحقق عدالت آموزشی

آوای سنت : در نشست مشترکی که استاندار سیستان و بلوچستان با مدیرکل و معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار کرد؛ کرمی بر نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور و تربیت نیروی انسانی متفکر و خلاق تاکید کرد.

میرعبدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این نشست برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم و ثبت نام مدارس را دو رویداد مهم آموزش و پرورش در مقطع کنونی عنوان و اظهار کرد: امتحانات نهایی هم اکنون در ۱۸۵ حوزه امتحانی در سراسر استان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: ثبت نام پایه اول ابتدایی از نهم اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شده است و شروع ثبت نام مقطع متوسطه از یکم تیرماه ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ۳۱ مرداد ماه تاریخ پایان ثبت نام مدارس اعلام شده است، گفت: طرح سنجش بدو ورود دانش آموزان پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که خوشبختانه سال گذشته استان سیستان و بلوچستان موفق به کسب رتبه اول کشور در اجرای این طرح شد.

میرعبدی با اشاره به اهمیت بهره مندی حداکثری دانش آموزان از اوقات فراغت تصریح کرد: تابستان بهترین فرصت برای جبران نواقص و کاستی‌های سال تحصیلی و تکمیل کننده فرایند یاددهی، یادگیری و فعالیت های تربیتی است که باید با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.

میرعبدی همچنین از برنامه ریزی برای تشکیل کارگروه تخصصی فعالیت‌های تابستانه دانش آموزان خبر داد و گفت: قرار است در این کارگروه ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌ها و نهادهای عضو، احصا و متناسب با این ظرفیت ها برنامه ریزی برای دوران تابستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مدرسه، محور تربیت است، گفت: هم افزایی همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و تربیتی و قرار گرفتن در یک مسیر مشترک قطعا در اجرای هر چه بهتر فعالیت‌های تابستانه دانش آموزان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود به فرآیند توزیع کتب درسی در استان اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته به طور معمول کتب در شهریور ماه توزیع می شد، اما امسال با اتخاذ تدابیر لازم این فرآیند از  ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ در سراسر استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

میرعبدی ادامه داد: تاکنون بیش از ۹۰ درصد کتب درسی به استان ارسال شده و بقیه نیز در حال دریافت است.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از ۸۴۳ هزار نفر در استان کتاب دریافت کردند و پیش می شود امسال این رقم به ۹۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: اگر جامعه ای به دنبال پیشرفت است، اولویت آن جامعه‌ باید آموزش و پرورش باشد؛ چرا که این نهاد، سازنده نیروی انسانی به عنوان موتور محرکه پیشرفت است.

کرمی نقش معلمان خلاق، مومن، متفکر و انقلابی را در پیشرفت جامعه بسیار مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: گفتار، عمل و حتی نگاه معلمان در شکل گیری شخصیت دانش آموزان تاثیرگذار است.

وی گفت: آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور نقش مهمی برعهده دارد؛ چرا که وظیفه تربیت نیروی انسانی متفکر و خلاق به عنوان موتور محرکه توسعه را برعهده دارد.

کرمی خاطر نشان کرد: تقویت مهارت محوری و خلاقیت در آموزش و پرورش در جامعه تحرک ایجاد خواهد کرد.

استاندار با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در بخش های مختلف دستگاه تعلیم و تربیت استان بیان داشت: در مسیر ارتقا و رشد و بالندگی فرزندان سیستان و بلوچستان ضرورت دارد نهاد های همسو نیز به کمک آموزش و پرورش آمده و برای تحقق عدالت در جای جای این استان مشارکت و همراهی داشته باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن