اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

نقش بارز جماعت تبلیغ در اروپا

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت مسجد النبی بیرجند، افزایش مسلمانان در قاره سبز را مرهون تلاش های گروه های جماعت تبلیغی عنوان کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا غلام حیدر فاروقی، در سخنرانی پیش از حطبه نماز جمعه اهل سنت بیرجند، اساس بحران های کنونی در جوامع اسلامی را ناشی از فراموشی فریضه الهی، امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: حال و اوضاع امروز امت بیانگر آن است که در دعوت بسوی معروفات و نهی از منکرات کوتاهی بسیار صورت گرفته و مسلمانان به آنچه در اطراف شان می گذرد، توجهی ندارند. در حقیقت حدیث نبوی آمده است که اسلام در ابتدا غریب بود و پیروان اندکی داشت و در آخر زمان نیز اسلام قریب خواهد شد. در این شرایط خوش به حال کسانی که مردم را به دین دعوت داده و در این راه استقامت دارند.

مولانا فاروقی، مشکلات دعوت در صدر اسلام را خارج از قوه تحمل انسان های عادی خواند و افزود: جاهلیت زمان بعثت دینداری را بر اندک پیروان آن حضرت صلی الله علیه وآله وسلم بسیار سخت کرده بود و آن اصحاب به صورت پنهانی عبادت می کردند. شکنجه تا حد مرگ جریان داشت و تعدادی بر اثر شدت آسیب های جسمانی به شهادت رسیدند. در پس از اعتلای دین، امر رسالت متوقف نشد، لذا صحابه به دورترین نقاط جهان سفر کردند و تا لحظه حیات خود به این وظیفه خود ادامه دادند و در همان غربت هم فوت کردند.

بنا بر گفتار بزرگان، مجددا زمانی فرا می رسد که افراد به خاطر مسلمان بودن مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و دینداری و دیانت و امر به معروف و نهی از منکر چه بسا دشوار خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت مسجد النبی بیرجند در انتقادی به عادی نگاری رفتارهای ناپسند در دنیای اسلام، عنوان کرد: در اوضاع کنونی شاهد هستیم که مسلمانان متدین و با تقوا مورد تمسخر و استهزاء واقع شده و نسبت های بسیار زشتی به اهل امت داده می شود! دینداری به دلیل نبود امر به معروف و نهی از منکر فحشاء و فساد رفته رفته مشکل تر شده و افرادی که این وظیفه را ترک می کنند در بین برترین بندگان الله جایی نخواهند داشت. بالاترین درجه ایمان آن است که مسلمان بتواند جلوی منکرات و زشتی ها را بگیرد.

مولانا فاروقی، افزایش مسلمانان در قاره سبز را مرهون تلاش های گروه های جماعت تبلیغی برشمرد و اذعان داشت: جماعتی که معمولا صحبت از آن می شود در سرتاسر دنیا فعالیت دارند. درصدی از غیر مسلمانان در کشورهای اروپایی با دعوت این جماعت به اسلام مشرف شدند و این روش و طریقه اصحاب بزرگوار و یاران رسول خدا است. ایشان بشارت داده که عامران به امر به معروف و نهی از منکر، مبارزین راه خرافات و انحرافات و بانیان تعلیم پاداشی به اندازه اصحاب صدر اسلام دریافت کرده و اجرشان مانند مسلمانان خیرالقرون است.

این عالم اهل سنت خطاب به جوانان متذکر شد: یکی از اسبابی که امروز سبب فساد در جامعه می شود، گوشی موبایل است. دشمن تمام تلاشش را به کار گرفته تا از این فضای مجازی بتواند مصلحت جوانان مسلمان را به نفع خودش برنامه ریزی کند. هر جوانی که از اسلام و دین آگاهی نداشته باشد در واقع به دلخواه دشمن عمل کرده است. از سوی دیگر منافقین آینده سازان امت را به کارهای زشت دعوت کرده و آنها را از کارهای نیک باز می دارند. بدانید گمراهی جوان پیدایش فساد از انواع مختلف آن را به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن