اخبارداخلی

آغاز مرحله دوم پالایش آموزش دهندگان فعال سوادآموزی در کردستان

آوای سنت : سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: مرحله دوم کلاس‌گذاری پالایش محور سوادآموزی، ویژه آموزش دهندگان فعال استان آغاز شده است و تا خرداد ماه ادامه دارد.

گلبهار خسروی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای پالایش اطلاعات و تسهیل فرآیند کلاس گذاری سال تحصیلی جاری، طرح کلاس گذاری پالایش محور با استفاده ازامکان دسترسی به داده ها از طریق سامانه سواد توسط سازمان نهضت سوادآموزی فراهم شده است.

وی افزود: در اجرای این برنامه، ابتدا تعدادی از مشخصات افراد توسط ادارات سواد آموزی شهرستان‌ها و مناطق در اختیار آموزش دهندگان فعال که موفق به جذب سواد آموز نشده اند، قرار داده می شود و آموزش دهندگان با مراجعه به محل زندگی سواد آموزان نسبت به شناسایی افراد برای شرکت در کلاس‌های سواد آموزی اقدام می کنند.

سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: بعد از شناسایی، آموزش دهندگان و پس از جلب رضایت فرد برای شرکت در کلاس های سواد آموزی، نسبت به دریافت سایر مشخصات وی اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: در ادامه ناظر آموزشی سواد آموزی به هنگام تایید مرحله اول و دوم کلاس، با مشاهده حضوری سواد آموز و بررسی دقیق مدارک هویتی آنان، اقدام به ثبت کلاس کرده تا از بروز هر گونه تخلف احتمالی جلوگیری کنند.

خسروی اظهار کرد: به آموزش دهندگانی که طبق ضوابط ابلاغی نسبت به پالایش اطلاعات اقدام کنند، به ازای هر رکورد ( مدرک تحصیلی معتبر و تایید شده نهایی ) مبلغ ۵۰ هزار ریال پرداخت می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را هدفمند کردن شناسایی گروه هدف سواد آموزی با مردمی کردن فرایند شناسایی و جذب، مشخص شدن وضعیت سواد افراد و تکمیل پایگاه اطلاعات ثبتی و شتاب بخشی به فعالیت های سواد آموزی با تسهیل در دسترسی آموزش دهندگان به بی سوادان و کم سوادان اعلام کرد.

سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: فرآیند اجرای کلاس‌گذاری پالایش محور ویژه آموزش دهندگان غیرفعال نیز از اسفند ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده و هم اکنون در حال انجام است،.

وی افزود: بر همین اساس آموزش دهندگان غیرفعال که دارای شرایط فردی و عمومی ابلاغی بوده و سابقه یک دوره همکاری و سواد آموز قبول شده داشته باشند، می توانند در این برنامه شرکت و بعد از پالایش افراد و کسب امتیاز و تایید مراحل کار توسط شهرستان، استان و سازمان، به آموزش دهنده فعال تبدیل و می توانند کلاس گذاری داشته باشند.

به گفته خسروی آموزش دهندگان جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشارکت در اجرای طرح کلاس گذاری پالایش می توانند به ادارات سواد آموزی شهرستان ها و مناطق مراجعه کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن