اخبارداخلی
موضوعات داغ

آمادگی ستاد های آیت الله رئیسی برای برگزاری جشن پیروزی

شواهد از پیروزی آیت الله رئیسی حکایت دارد

آوای سنت : بر اساس اعلام برخی از منابع خبری در حالی که فرایند شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در وزارت کشور نهایی نشده است،آیت الله سید ابراهیم رئیسی با کسب بیش از۵۰ درصد آراء رای دهندگان، به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران برای چهار سال آینده انتخاب شده است.

در این بین محسن رضایی  و عبدالناصر همتی دیگر نامزد های حاضر در این رقابتها، با انتشار پیام تبریکی انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور آینده ایران را تبریک گفتند.

بنظر می رسد وزرات کشور تا ساعات آینده نتایج نهایی انتخابات را اعلام کند.بر اساس اعلام منابع غیر رسمی درصد مشارکت شهروندان ایرانی در انتخابات روز گذشته بین ۵۱ تا ۵۳ درصد بوده است.البته در این زمینه هنوز وزارت کشور آمار رسمی را منتشر نکرده است.

این آمار مشارکت، نشان دهنده این است که درصد مشارکت ملت ایران در انتخابات گذشته نه در حد برآوردهای بدبینانه (۳۰ درصد) بوده است نه منطبق با برآوردهای خوشبینانه (۷۰ درصد) شکل گرفته است.

در هر صورت در شرایطی که مردم ایران در بخش های مختلف کشور به علت شرایط ناگوار اقتصادی سالهای اخیر، به شدت از مدیریت دولت نارضایتی داشته اند ، بنظرمی رسد این میزان مشارکت قابل قبول باشد.برخی از صاحب نظران بر این باور هستند که شرایط کرونایی و خطر شیوع بیماری در حوزه های اخذ رای نیز درصدی از مشارکت شهروندان را کاهش داده است.

بر اساس آمار اعلام شده در کانال های خبری، بعد از آیت الله رئیسی محسن رضایی به عنوان نفر دوم انتخابات بوده است.این رخداد جالب در شرایطی رخ داد که در روزهای اخیر غالب چهره های شاخص اصلاح طلب از عبدلناصر همتی حمایت کردند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن