اخبارخارجی

آمادگی گروه های مقاومت فلسطینی برای مقابله با اسرائیل

رزمایش موشکی گروههای فلسطینی در غزه

آوای سنت : محافل نظامی می گویند نظامیان اسرائیلی برای جنگ جدید در غزه آماده نیستند و مقامات اسرائیلی از یک سناریوی وحشتناک‌ برای اسرائیل بیم دارند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت، بر اساس این سناریوی وحشتناک در صورت ورود اسرائیل به جنگ بعدی با غزه، نیروهای مقاومت در سوریه، یمن و عراق از چند جبهه به اسرائیل حمله ور خواهند شد و حماس نیز روزانه بیش از ۳۰۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک می کند.

اتاق عملیات مشترک گروههای مقاومت در غزه آماده می شود تا قبل از پایان سال جاری یک مانور نظامی بزرگ تحت عنوان «ستون مستحکم ۲» را با هدف ارتقای آمادگی رزمی و هماهنگی بین نیروهای مختلف انجام دهد.

غزه این روزها شاهد حرکت چشمگیر مقاومت و نشست هایی در سطوح عالی است که آخرین آن بین جنبش های مقاومت اسلامی (حماس) و جهاد اسلامی با حضور بی نظیر رهبران نظامی دو جریان ( عزالدین قسام و گردان های قدس) به عنوان بازوان نظامی دو جنبش برگزار شد.

رسانه های نزدیک به این دو جنبش گزارش دادند که  این نشست برای ارتقای سطح هماهنگی بین آنها و تعیین توسعه توانمندی های نظامی مقاومت  برگزار شد.

مقاومت در راستای این حرکت و به منظور آمادگی برای مانور بزرگ،صبح روزیکشنبه  چندین شلیک های موشکی به سمت دریا انجام داد.

حازم قاسم، سخنگوی حماس در غزه  به الجزیره گفت: این آزمایش های موشکی در چارچوب تلاش مستمر گردان‌های القسام و مقاومت برای توسعه سامانه موشکی خود و تمایل به در اختیار داشتن همه ابزارهای موجود با هدف آمادگی دائمی برای هرگونه تحول احتمالی است.

به گفته سخنگوی جنبش حماس، رژیم اشغالگرقدس در جریان نبرد سیف القدس (نام نبرد مقاومت در آخرین جنگ با اسرائیل ) تنها به بخش کوچکی از توانایی های مقاومت  آسیب رساند و به محض توقف جنگ، مقاومت به بازسازی و توسعه قابلیت های نظامی خود پرداخت.

به گفته قاسم، این آزمایش‌ها و مانورها با یک جنگ واقعی در سطح اطلاعاتی و امنیتی بین مقاومت و اشغالگر همراه است و هدف آن بهبود ابزار مقاومت و تضمین آمادگی مستمر است.

وی تاکید کرد گردان‌های القسام وگروههای مقاومت از توسعه قدرت موشکی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سلاح‌های خود و آزمایش انواع موشک‌های بومی شده از نظر برد،قدرت تخریب و دقت،دست بر نمی‌دارند.

رسانه های اسرائیلی از انجام ۲۱ آزمایش موشکی توسط مقاومت طی ۲۴ ساعت خبر دادند که ۱۴ مورد آن تنها در روز شنبه انجام شد. شنیدن صدای انفجارهای ناشی از این آزمایش های  موشکی در سراسر نوار غزه آسان بود.

چند روز پیش نیز گردان های عزالدین قسام یک مانور نظامی به نام «سپر بیت المقدس» انجام دادند که ناظران گفتند فرماندهان این گردان طی آن «طرح های تهاجمی» را بررسی کردند.

محمود العجرمی، کارشناس علوم نظامی و امنیتی، شدت آزمایش‌های موشکی کنونی مقاومت را با تاخیراسرائیل در اجرای تعهدات مربوط به کاهش محاصره و تسریع در بازسازی آنچه در جنگ اخیرویران شده است،مرتبط می داند

به گفته العجرمی، حماس و مقاومت در ورای این آزمایشهای موشکی می خواهند به چندین هدف دست یابند که مهمترین آنها اثبات جدی بودن تهدیدات است و اینکه تسلیم واقعیت تلخ غزه وتسلیم باجگیری اسرائیل در زمینه پیوند دادن پرونده‌های بشردوستانه مانند رفع حصر غزه به پرونده تبادل زندانیان نخواهند شد.

العجرمی به الجزیره گفت: به نظر می رسد پیام های مقاومت به سرعت مخابره شد، زیرا شاهد ورود هیئت های غیرنظامی و امنیتی مصر به غزه برای گره گشایی از  پرونده های مسدود شده هستیم.

العجرمی افزود اگر میانجی ها برای رفع محدودیت ها، کاهش محاصره و تسریع بازسازی بر اسرائیل فشار جدی وارد نکنندامکان وقوع جنگ جدید وجود دارد.

از سوی دیگر، محافل نظامی اسرائیل بر این باورند که ارتش اسرائیل برای هیچ جنگی  آماده نیست و سایت اسرائیلی “مافزاک لایو” به نقل از سرلشکر بازنشسته اسحاق بریک، رئیس سابق کمیته شکایات نظامیان اسرائیل گفت: اسرائیل در صورت ورود به جنگ جدید با سناریوی وحشتناکی مواجه خواهد شد

وی گفت: در وحشتناک‌ترین سناریو، شبه‌نظامیان وفادار به ایران در سوریه، یمن و عراق مداخله می‌کنند و حماس  نیز در غزه روزانه بیش از ۳۰۰۰  موشک و پهپاد را به سمت اسرائیل پرتاب می‌کند.

اصل مطلب را اینجا ببینید


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن