اخبارخارجی

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی

آوای سنت : وزیر امور خارجه ایران و عربستان سعودی در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد نشست کوتاهی برگزار کردند و این نشست را «گذرا و محترمانه » توصیف کردند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،وزیر امور خارجه عربستان روز یکشنبه در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد که با موضوع وضعیت انسانی درافغانستان دعوت شده بود، شرکت کرد.

خطیب زاده در این زمینه خاطرنشان کرد که مذاکرات تهران و ریاض تا به حال شاهد هیچ گونه پیشرفتی نبوده و کشورش همچنان منتظر پاسخ ریاض است و هر اندازه که آنها در این زمینه  جدی باشند، ما نیز آماده پیشروی در مذاکرات هستیم تا درزمینه  منطقه و روابط دو جانبه به تفاهماتی برسیم.

تهران و ریاض پس از حدود ۶ سال قطع روابط دیپلماتیک، چندین دور گفت‌وگوی مستقیم تحت نظارت دولت عراق برگزار کردند.آخرین دیدار سپتامبر گذشته در فرودگاه بین المللی بغداد بین عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با حضور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق انجام شد.

همچنین، در ۱۳ دسامبر، اردن اعلام کرد که میزبان یک نشست گفتگوی امنیتی بین عربستان سعودی و ایران در امان، پایتخت این کشور بوده است که در آن تعدادی از مسائل امنیتی و فنی و ارتقای ثبات منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن