اخبارخارجی

آمار متناقض مهاجران روس

آوای سنت : از زمان شروع جنگ در اوکراین، چه تعداد روس از کشور خود مهاجرت کرده اند؟

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،این سوالی است که وب سایت فرانسوی مدیاپارت تلاش کرد در مقاله ای که در مورد پناهندگی مهاجران روس به کشورهای اطراف روسیه از طریق بنادر زمینی صحبت می کرد، به آن پاسخ دهد.

مدیاپارت اعلام کرد که به سبب نبود اطلاعات رسمی دقیق، اطلاع از آمار واقعی مهاجران غیرممکن است.

این وب سایت به نقل از فوربس روسیه نوشت تخمین ها نشان می دهد که تعداد آنها بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون مهاجر است.

اگرچه تعداد مهاجران همچنان به طرز قابل توجهی در حال افزایش است اما کرملین اعتبار این ارقام منتشر شده را تکذیب کرد. مدیاپارت به نقل از اولگا پرونیکووا، فعال متخصص در مهاجرت روسیه گفت که این مهاجرت های اخیر بی سابقه است.او گفت آمار بالای مهاجرت ها از روسیه او را به یاد مهاجرت های بزرگ پس از وقوع انقلاب بلشویکی در آغاز قرن گذشته انداخته است.

این وب سایت فرانسوی اعلام کرد که تعلیق خطوط هوایی بین روسیه و جهان، مهاجران را وادار کرد تا از طریق زمین به سمت کشورهای هم مرز و نزدیک به روسیه از جمله ارمنستان که روابط خوبی با روسیه به سبب حمایت از آن در برابر رقیب این کشور یعنی آذربایجان دارد، حرکت کنند.

مدیا پارت به نقل از مقامات ارمنستان تایید کرد که حدود ۳۷۲۰۰۰ روس در شش ماهه اول سال جاری وارد خاک این کشور شده اند در حالی که این رقم در سال گذشته حدود ۱۵۶۰۰۰ نفر بوده است.

این وب سایت همچنین به نقل از وزیر کشور گرجستان گفت ده ها هزار شهروند روس از مرز این کشور عبور کرده اند،او افزود از زمان اعلام بسیج عمومی در روسیه، بیش از ۵۳۰۰۰ روس وارد مرز شده اند، در حالی که هزاران نفر هنوز در تلاشند تا خود را به گذرگاه ورخنی لارس برسانند که تنها راه رسیدن به این کشور از طریق زمینی است، زیرا همه پروازهای مستقیم بین دو کشور از سال ۲۰۱۹ به حالت تعلیق درآمده است.

در ابتدای ماه جاری، قزاقستان اعلام کرد که از فوریه گذشته حدود ۲۰۰ هزار شهروند روسیه از طریق مرز وارد این کشور شده اند و پس از آن حدود ۱۴۷ هزار نفر بدون اینکه مشخص شود به کجا رفته اند، این کشور را ترک کردند.

مدیاپارت نوشت وزارت کشور صربستان فاش کرد که تعداد روس‌هایی که از ۲۴ فوریه تا ۳۱ می وارد خاک این کشور شده‌اند به ۴۴۵۳۱ نفر رسیده است و احتمالاً این تعداد پس از آن تاریخ افزایش یافته است.

اتحادیه اروپا تأیید کرد که از زمان اعلام بسیج عمومی در ۲۱ ماه گذشته، ۶۶۰۰۰ شهروند روسیه به اتحادیه اروپا پناه برده اند و اکثریت مهاجران از فنلاند و استونی عبور کرده اند.

هلسینکی پس از آن مجبور شد به این دلیل که با این مهاجرت ها خطری برای روابط بین‌الملل وجود دارد،مرزها را حتی برای کسانی که ویزای توریستی به اروپا داشتند را ببندد.

به گزارش مدیاپارت، آژانس اروپایی کنترل و حفاظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا انتظار افزایش تعداد ورود از روسیه به مرزهای اتحادیه اروپا را دارد، این آژانس اعلام کرد حتی برای ورود غیرقانونی مهاجران نیز آماده می شود.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن