اخبارداخلی

آگاهی بخشی به دختران نوجوان در مدارس برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضروری است

آوای سنت : مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و آموزش مهارت‌های زندگی به دختران نوجوان در مدارس برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که متعاقبا گریبانگیر نسل نوجوان و جوان خواهد شد بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا زهرا ابراهیمی روز پنجشنبه در دیدار با معاون پرورشی و رئیس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه زنان و دختران نیمی از جمعیت جامعه را شامل می‌شوند که آسیب‌های اجتماعی برای این قشر علاوه بر اثرگذاری مستقیم در روابط بین فردی جامعه، به دلیل نقشی که در مدیریت خانه و تربیت نسل فردای کشور دارند اجرای طرح‌های نظیر آموزش مهارت های زندگی به دختران و مادران از ضروریات این حوزه بشمار می‌رود.

وی تاکید کرد: آسیب‌های اجتماعی بخشی از زیست بوم اجتماعی است که درصدی از آن در تمامی جوامع وجود دارد که نمی‌توان آن را قایل به جنسیت خاص کرد اما پیشگیری و مداخله در بحران در حوزه بانوان باید با شناخت عمیق و حمایت های ویژه همراه شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: عوامل پیچیده‌ای در ایجاد و تعدد آسیب‌های اجتماعی از جمله آسیب‌های نوظهور و بازپدید دخیل است و دامنه و پیامدهای آسیب‌ها به نسبت محیط جغرافیایی و فرهنگی متفاوت بوده است.

وی تصریح کرد: برای داشتن جامعه سالم باید به خودمراقبتی هدفمند در تمامی لایه‌های جمعیتی توجه داشت و ریشه آسیب‌ها را شناسایی و به موقع پیشگیری و مداخله داشت اما، نگاه ویژه به آسیب‌های زنانه به دلیل اهمیت نقش اجتماعی و خانوادگی زنان بسیار حائز اهمیت تر است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن