اخبارداخلی

علوم پزشکی زاهدان جزو ۳۰ مرکز معتبر ارائه‌دهنده خدمات به نوزادان در جهان شد

آوای سنت : رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان از درج نام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به عنوان یکی از ۳۰ مرکز معتبر ارائه دهنده خدمات فوق تخصصی به نوزادان در جهان خبر داد.

حبیب غزنوی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین مقاله منتشر شده توسط فدراسیون جهانی نیدکپ، نام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به عنوان یکی از ۳۰ مرکز معتبر ارائه دهنده خدمات فوق تخصصی به نوزادان در جهان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به نوزادان نارس در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها، نقش مهمی در تکامل صحیح این نوزادان پرخطر دارد، گفت: خوشبختانه مراقبت‌های صحیح و مسوولانه همکاران ما در بخش‌های مراقبت‌های ویژه باعث بهبود چند برابری شاخص‌های مراقبت از نوزادان در ۲ سال اخیر در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: این موضوع علاوه بر اینکه مورد توجه وزیر بهداشت قرار گرفت باعث شد تا امسال دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دنیا به عنوان مدل موفق مراقبت از نوزادان مطرح شود به گونه ای که در پوستر جهانی سالانه نیدکپ( مراقبت تکاملی نوزاد) نیز نام این دانشگاه قید شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز اظهارکرد: خوشبختانه با اقدامات و امکانات جدیدی که به حوزه نوزادان اختصاص یافت موفق به کاهش ۲۵ درصدی مرگ و میر نوزادان در یکسال گذشته شدیم و این رکوردی پرافتخار برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

محمد کاظم مومنی افزود: تخصیص چهار فوق تخصص مقیم به صورت ۲۴ ساعته در بخش مراقبت های ویژه نوزادان و افزایش ۳۹ درصدی تعداد تخت های ویژه مراقبت های نوزادان از دیگر اقداماتی است که منجر به بهبود چشمگیر مراقبت های مرتبط با نوزادان در این دانشگاه شد.

وی همچنین افزود: تمامی پرستاران بخش های نوزادان نیز دوره های آموزشی- مهارتی تکمیلی را گذراندند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن