اخبارخارجی

ابعاد جدید از پشت پرده فعالیت طراح جاسوس افزار پگاسوس

آوای سنت : شرکت صهیونیستی «ان‌اس‌او» (NSO ) طراح جاسوس افزار پگاسوس، پیشنهاد هنگفتی برای دسترسی به شبکه‌های ارتباط جهان به یک شرکت آمریکایی داده که نشریه واشنگتن پست به تازگی این خبر را فاش کرده است.

به نقل از «العالم» ،  شرکت صهیونیستی «ان‌اس‌او» (NSO ) طراح جاسوس افزار پگاسوس، پیشنهاد هنگفتی برای دسترسی به شبکه‌های ارتباط جهان به یک شرکت آمریکایی داده که نشریه واشنگتن پست به تازگی این خبر را فاش کرده است.

نشریه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی فاش کرد که “ان اس او” پول‌های فراوانی را به یک شرکت امنیتی آمریکایی پیشنهاد داده تا در قبال آن بتواند به شبکه‌های ارتباطی جهان دسترسی پیدا کند.

بر اساس این گزارش، واشنگتن پست اظهارات یک شاهد را فاش کرده که از دست داشتن این شرکت صهیونیستی در دادن رشوه در ازای دسترسی به شبکه‌های موبایلی جهان سخن گفته است.

مقامات این شرکت صهیونیستی به طور خاص به دنبال دسترسی به آنچه شبکه SS7 نامیده می‌شود، هستند که به شرکت‌های تلفن همراه کمک می‌کند تا تماس‌ها و خدمات را هدایت کنند.

شرکت‌های نظارتی سعی می‌کنند به شبکه‌های ارتباطی همراه دسترسی پیدا کنند تا اهداف را در موقعیت جغرافیایی قرار دهند و به موجب آن خدمات جاسوسی را ارائه دهند.

البته ان‌اس‌او در بیانیه‌ای مدعی شد که هیچ وقت چنین اقدامی انجام نداده است.

گفتنی است هفته جاری تلفن‌های همراه دیپلمات‌های فنلاندی که در خارج از این کشور کار می‌کنند با استفاده از نرم‌افزار‌های جاسوسی «پگاسوس» متعلق به رژیم صهیونیستی هک شدند.

چندی پیش نیز ۱۷ سازمان رسانه‌ای از تحقیقات جهانی درباره استفاده از نرم‌افزار پگاسوس متعلق به رژیم صهیونیستی خبر دادند و اعلام کردند این برنامه از سوی برخی کشور‌ها برای جاسوسی از خبرنگاران، مقامات سیاسی و برخی شرکت‌های بزرگ استفاده شده است.

نرم افزار پگاسوس (Pegasus) می‌تواند به طور یکپارچه به تلفن همراه نفوذ کند و به اپراتور‌های آن اجازه دهد به محتویات و تاریخچه موقعیت مکانی دستگاه دسترسی داشته باشند.

شرکت صهیونیستی «ان‌اس‌او» می‌گوید پگاسوس را فقط به منظور مبارزه با جرم، جنایت و تروریسم به دولت‌ها می‌فروشد. البته گزارش‌های منتشرشده از نقش این بدافزار در سرقت اطلاعات مهم خبر می‌دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن