اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

ماه رجب فرصتی برای تقویت تجربیات ایمانی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بندرترکمن ماه رجب را پلی برای کسب تجربیات ایمانی توصیف نمود.

به گزارش آوای سنت، عبدالرحمان آخوند کُر طی گفتگو با خبرنگار ما، موسوم رجب را مرور درس خداشناسی و تمرین مکتب و روش رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم دانست و گفت: یکی از برکات ماه رجب این است که تعداد زیادی از انسان ها در طول آن به تاسی از مکتب نبی مکرم اسلام پرداخته و دقت بیشتری در اعمال به خرج می دهند.

در این ماه مسلمانان بخشی از ایام را به تمرین روزه داری پرداخته و میل به حضور در نمازهای جمعه و اشتیاق شرکت در جلسات قرآنی در میان عموم قوت پیدا می کند. لازمه گرامیداشت ماه رجب نیز به اعمالی از این دست برمی گردد. انسان مومن و پرهیزگاز از سرای دنیا بعنوان پلی برای کسب تجربه های ایمانی استفاده می کند تا به منظور و هدف اصلی خود یعنی رستگاری ابدی برسد.

آخوند کر در اینباره افزود: برخی اشخاص خوشبختی را به سرنوشت بهتری که می توانند در دنیا برای خود رقم بزنند تفسیر می کنند.
زیاده خواهی در مادیات و هوای نفس از عناصر انحراف انسان بسوی زوال و نابودی می باشد. از سفارش های مهم دین مبین اسلام رسیدگی به نظافت شخصی و اهمیت به پاکیزه بودن است. هر شخصی که به این مسئله اهمیت قائل شود بی شک از گروه بهترین ها می باشد، اما متاسفانه شماری از افراد کسب این امتیاز را در مال اندوزی و چشم و هم چشمی می دانند. مال اندوزی در حد رفع احتیاجات از ضروریات زندگی است. همچنان که می بینیم بسیاری از اهل ایمان در هر کسوت و لباس طول روز را بدنبال معیشت خانواده سپری می کنند.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن شکر نعمت را از اعمال واجب در زندگی خواند و تاکید کرد: در این دنیا خوشبخت مطلق به معنای واقعی وجود ندارد. اهل ایمان را می بینیم که دائما دغدغه روز حساب را داشته و پریشانی جامعه را مبنای ضعف خود قلمداد می کنند. افراد دیگری هم هستند که دائم به حساب و کتاب اموال سرگرم بوده و نگرانی بابت میزان اندوخته فردا دارند. امروز که خوشبختانه باران رحمت شامل حال همه مناطق شده است می بایست سجده شکر به جای بیاوریم و سپاسگذار خالق خود باشیم. باران رحمت و برکات ماه رجب نعمت های دین و دنیای ما را توامان فراهم کرده اند.

آخوند کر موفقیت ها و ناکامی های دنیوی را طبیعت زندگی بشر در روی زمین برشمرد و عنوان نمود: کسی که در زمین برای کاری زحمت می کشد الزاما به خواسته اش نمی رسد و ممکن است تلاشش به شکست منجر گردد، اما در عبادت و بندگی شکست وجود ندارد. هر شخص بسته به آنچه که از خود باقی می گذارد سرنوشتش را در سرانجام کار مقدر می دارد، پس اکنون که موسوم طراوت رسیده است از بندگی و شکرگذاری غفلت نورزیم. اصلاح در اعمال را فراموش نکنیم.

نتیجه زحمات را با گرفتن مناسبت های پرهزینه هدر ندهیم. در عروسی ها عامل به روش نبی خدا باشیم و غیراز ایشان پیروی نکنیم. ازدواجی مقدس خواهد بود که مقدس برگزار شود. از دیگر جذابیت های ماه رجب دوری از منکرات است. پدران ما و نسل های پیشین سنت را زنده نگه داشته اند و ما نیز مانند آنها عمل کنیم. سرزنش نخواهیم شد اگر که مراسمی را طبق آیین اسلامی برگزار کنیم. از لحظه های رجب بهره کافی را برده و همگی توفیق رسیدن به رمضان در انتهای شعبان را از خالق یکتا طلب نماییم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن