اخبارخارجی

ادامه تلاشهای رژیم صهونیستی برای تحریف تاریخ

آوای سنت : سازمان آزادیبخش فلسطین و حماس پروژه اخیر یهودی سازی اسرائیل درشهر قدس اشغالی را که طی آن دولت اشغالگر قلعه تاریخی قدس را به موزه یهودی با نام داوودپیامبر تبدیل کرد، محکوم کردند.

روحی فتوح،رئیس شورای ملی فلسطین،این اقدام دولت فاشیست و نژادپرست را اقدامی نادرست توصیف کردکه ناقض تمام قطعنامه های بین المللی است ومشروعیت ندارد.

وی تاکیدکرد: قلعه قدس ومسجد آن که درنزدیکی منطقه باب الخلیل دربیت المقدس اشغالی قراردارد جزء جدایی ناپذیر موقوفات اسلامی و آثارتاریخی و فرهنگی شهر بیت المقدس و نماد عربیت و اسلامیت آن است.

وی ازجامعه جهانی و یونسکو خواست تا با اتخاذ تدابیرلازم،دولت راست‌گرای نژادپرست را ازدستکاری وجعل حقایق تاریخی بازدارند ونقش خود را درحفاظت ازمقدسات اسلامی و مسیحی که درمیراث جهانی یونسکوثبت شده است ایفا کنند.

مقامات اشغالگر پس از ۱۰ سال کاوش و ۳ سال مرمت،موزه قلعه ​​داوود را به جای قلعه قدس،واقع درنزدیکی دروازه الخلیل،با هزینه حدود ۵۰ میلیون دلار افتتاح کردند.

حماس اقدام مقامات اشغالگر برای تبدیل این قلعه تاریخی به موزه یهودی را به شدت محکوم کرد و در بیانیه ای آن را رویه ای باطل دانست که مشروعیت ندارد.حماس افزود : این امر درچارچوب تلاش حریصانه اشغالگران برای تغییر ویژگیها وهویت بیت‌المقدس است وآنها باید بدانند که این قلعه عربی واسلامی باقی خواهد ماند.

سازمان اسلامی- مسیحی حمایت از قدس و اماکن مقدسه نیز افتتاح موزه موسوم به قلعه داوود رامحکوم کرد و هدف آن را تغییر هویت تاریخی وفرهنگی بیت‌المقدس دانست و تاکیدکردکه این اقدام وحشیانه،حمله به تاریخ وتمدن شهر قدس است.

جمال عمرو،محقق قدس می‌گوید: اشغالگران، قلعه قدس را هدف قراردادند،زیرا این قلعه دریک موقعیت استراتژیک بسیارمهم،دردروازه الخلیل،برفراز تپه‌ای مشرف به ضلع شرقی وغربی شهر قرار دارد.

وی با بیان اینکه اسناد وشواهد می گوید این قلعه میراث اسلامی است افزود:پس ازاشغال بخش شرقی قدس درسال ۱۹۶۷،سیاست‌های اشغالگری تشدید شد و همه آثار باستانی عربی منطقه درمعرض تحریف وجعل ازسوی دولت اشغالگر قرارگرفت.

اوگفت:اشغالگران نام پیامبران را در شواهد تاریخی عرب قرار می دهند تا املاک و مستغلات اعراب و مسلمانان رامصادره کنند.

وی افزود:تغییر کاربری قلعه به موزه یک نوع گستاخی است که نباید تحمل شود و نام جدید قلعه به کلی مردود است.وی خواستارقیام خیابانی فلسطینی ها وملتهای عربی برای دفاع ازقلعه تاریخی بیت المقدس شد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن