اخبارخارجی

ادامه راه شیرین در قلب مردم فلسطین

آوای سنت : یک فلسطینی اسم دوقلوهایش را «شیرین» و «جنین» گذاشت

محمد ثابت، اهل غزه است،اوچند روز پس از ترور شیرین ابوعاقله توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل که در حال تهیه گزارش خبری از اردوگاه آوارگان جنین در شمال کرانه باختری بود، نام دختران دوقلوی خود را شیرین و جنین گذاشت.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،محمد ثابت در مصاحبه ای با برنامه شبانگاهی شبکه الجزیره از تاثیر این اقدام خود بر خانواده و مردم فلسطین سخن گفت و افزود: این اسم را به افتخار شرین و محل ترور او انتخاب کرده است.

وی با تمجید ازگزارش های شیرین ابوعاقله از جنگ اخیر غزه افزود:گزارش‌های شیرین ابوعا قله، موجب بیداری ما می شد. زیرا او در هر مکان و در هر رویدادی حضور داشت.

مادر این نوزادان نیز گفت: او و همسرش قصد داشتند نام دو فرزند را جود و جولیا بگذارند، اما ترور شرین نظر آنها را تغییر داد.او افزود خبر مرگ شرین را زمانی که در بیمارستان بستری بود، یک روز قبل از زایمان دریافت کرد،و این خبر برای او سخت و تکان دهنده بود.

فعالان شبکه های اجتماعی به طور گسترده عکسی از این دو نوزاد را در حالی که عکس شیرین ابوعاقله بر روی لباس آنها حک شده بود منتشر کردند.

شیرین ابوعاقله که ۲۵ سال سابقه فعالیت در شبکه الجزیره را داشت، چهارشنبه گذشته در حالی که مشغول پوشش خبری عملیات نظامی اسرائیل در اردوگاه جنین برای آوارگان فلسطینی در کرانه باختری اشغالی بود، بر اثر اصابت گلوله به سرش به شهادت رسید.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن