اخبارخارجی
موضوعات داغ

ادامه محدودیتهای دولت هند بر نهادهای اسلامی

آوای سنت : کمپین علیه مسلمانان هند ادامه دارد. دولت مودی فعالیت یک سازمان اسلامی را ممنوع و ده ها تن از اعضای آن را دستگیر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، مقامات هندی روز چهارشنبه جبهه خلق هند (PFI) و سازمان های وابسته به آن را با قید فوریت یک گروه غیرقانونی اعلام کردند و فعالیت آنها را به مدت پنج سال ممنوع کردند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که مقامات هندی روز سه شنبه و اوایل ماه جاری ده ها تن از اعضای سازمان اسلامی را به اتهام دست داشتن در خشونت و فعالیت های ضد دولتی دستگیر کردند.

جبهه خلق هند ضمن رد این اتهامات،دستگیری ها و یورش ها را محکوم کرده و به سازماندهی اعتراضات خیابانی متوسل شده است.

دولت هند در اطلاعیه ای روز چهارشنبه ادعا کرد که مقامات این جبهه در هند و خارج از کشور به عنوان بخشی از آنچه توطئه جنایی نامیده می شود، پول جمع آوری می کنند و سپس آن را از طریق چندین حساب منتقل می کنند تا مشروع به نظر برسد.در این اطلاعیه آمده است که این سرمایه ها سپس برای انجام فعالیت های مختلف جنایی، غیرقانونی و تروریستی در کشور استفاده می شود.

به گفته پلیس و رسانه ها، روز سه شنبه، پلیس هند در سراسر کشور بیش از ۲۰۰ عضو جبهه را به اتهام برنامه ریزی برای خشونت فرقه ای و فعالیت های خرابکارانه دستگیر کرد.

بیش از ۸۰ نفر روز سه شنبه در ایالت جنوبی کارناتاکا دستگیر شدند و پلیس در پرجمعیت ترین ایالت اوتار پرادش ۵۷ نفر از افراد مرتبط با جبهه را به اتهام خشونت و افزایش مشارکت در فعالیت های ضد دولتی در سراسر کشور دستگیر کرد. سازمان های حقوق بشری همچنین از دستگیری حدود ۱۰۰ نفر دیگر در سراسر کشور خبر دادند.

سازمان‌های غیردولتی حقوق بشر و دولت‌های خارجی، حزب ملی‌گرای هندو به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند را به تبعیض علیه اقلیت مسلمان هند (۲۰۰ میلیون نفر) از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۴ متهم می‌کنند.

گروه‌های هندو رادیکال تحت حمایت دولت مودی، کمپین‌ها و فعالیت‌های مختلفی را با هدف هدف قرار دادن اقلیت مسلمان انجام می‌دهند، از جمله حمله به مساجد مسلمانان، آتش زدن خانه‌های آنها و تحریم کالاهایشان که در بسیاری از موارد منجر به قتل علیه اعضای این گروه مسلمان شده است.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن