اخبارخارجی

ادعای جدید آمریکا: موشک های ایرانی در راه روسیه

آوای سنت : روزنامه آمریکایی واشنگتن پست مدعی شد ایران آماده ارسال موشک‌های زمین به زمین به روسیه می‌شود.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست  مدعی شد ایران آماده ارسال موشک‌های زمین به زمین به روسیه می‌شود و این اقدام در کنار ارسال پهپاد‌های انتحاری، موجب تقویت ذخایر تسلیحاتی روسیه در جنگ اوکراین خواهد شد.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا به نقل از منابع دولتی آمریکا که نامی از آنها نبرده، مدعی نهایی شدن توافق ایران و روسیه برای فروش موشک های زمین به زمین فاتح – ۱۱۰ و ذوالفقار ایرانی با برد ۳۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر برای استفاده در جنگ اوکراین شده است.

بنا بر مدعای گزارش واشنگتن پست: یک ارزیابی اطلاعاتی که در روزهای اخیر با مقامات اوکراینی و آمریکایی به اشتراک گذاشته شده است، ادعا می‌کند که صنعت تسلیحات ایران در حال آماده‌سازی اولین محموله موشک‌های فاتح-۱۱۰ و ذوالفقار، دو موشک بالستیک کوتاه برد معروف ایرانی است که می‌توانند اهدافی را در فواصل ۳۰۰ و ۷۰۰  کیلومتری هدف قرار دهند. در صورت انجام این معامله، این  نخستین مورد از تحویل چنین موشک هایی به روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین خواهد بود.

منابع ادعایی همچنین به واشنگتن پست گفته اند ایران همچنین در حال آماده سازی تحویل سری جدید هواپیماهای بدون سرنشین برای روسیه، از جمله ده ها پهپاد مهاجر-۶ و تعداد بیشتری از پهپادهای شاهد-۱۳۶ است.

منابع غربی اخیرا در گزارش هایی ادعا کرده اند که ذخائر موشکی و تسلیحاتی روسیه در جنگ ماه های اخیر در اوکراین ته کشیده و مسکو به دنبال خرید موشک از منابع خارجی و از کشورهای متحد و دوست خود است.

این خبر در حالی منتشر شده است که ایران مکررا هرگونه ارسال سلاح به روسیه برای جنگ اوکراین را تکذیب کرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن