اخبارخارجی

تهدید غرب از سوی پسرعموی بن سلمان

آوای سنت : یکی از پسرعموهای محمد بن سلمان،ولیعهد سعودی،کشورهای غربی و هر کسی که عربستان را به چالش می کشد را با جهاد و شهادت تهدید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،فعالان شبکه اجتماعی توئیتر با انتشار کلیپی از سعود بن فواز الشعلان شاهزاده سعودی نوشتند:هرکس موجودیت این مملکت را به چالش بکشد، همه ما در مسیر جهاد و شهادت هستیم.

این سخنان شاهزاده سعودی در بحبوحه وخامت روابط با آمریکا، به دلیل تصمیم اوپک  برای کاهش تولید نفت انجام شد.

به گفته عبدالله العوده، مدافع حقوق بشر سعودی، سعود بن فواز الشعلان بن عبدالعزیز،نوه ملک عبدالعزیز، بنیانگذار عربستان است.علی الشهابی فعال سعودی می گوید: این شاهزاده پادشاه ثانویه بوده و هیچ نقش رسمی نداشته است.وی در توییتر نوشت: این فرد اظهارات شخصی خود را مطرح کرده و این اظهارات هیچ ارتباطی با دولت ندارد.

هفته گذشته، پس از هفته ها فشار مقامات آمریکایی علیه اتخاذ چنین تصمیمی، اوپک پلاس برنامه هایی را برای کاهش تولید نفت به میزان دو میلیون بشکه در روز اعلام کرد.

این کاهش بزرگترین کاهش از زمان همه‌گیری کرونا و دومین کاهش متوالی برای ائتلاف است، اعضای اوپک در نشست سپتامبر گذشته نیز تولیدات خود را به طور نمادین ۱۰۰۰۰۰ بشکه در روز کاهش دادند.

با تصمیم اوپک مبنی بر کاهش دو میلیون بشکه ای نفت در روز، ایالات متحده آمریکا،عربستان سعودی را متهم کرد که با این اقدام خود از روسیه حمایت می کند زیرا حمایت از کاهش تولید می تواند درآمدهای نفتی مسکو را افزایش دهد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت که روابط ایالات متحده با عربستان سعودی پس از تصمیم اوپک پلاس با پیامدهایی مواجه خواهد شد، اما او گزینه‌هایی  که در حال بررسی است را فاش نکرد.

اصل خبر را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن