اخبارخارجی
موضوعات داغ

ارتش افغانستان کجا بود؟

آوای سنت : سوالات زیادی در مورد دلایل سقوط ارتش افغانستان از زمان کنترل سریع و ناگهانی طالبان بر کشور بدون درگیری،چه در استان ها وچه در پایتخت کابل ،مطرح شده است و سوالاتی مانند اینکه ارتش افغانستان کجا بود؟ نیروهای ویژه ارتش ۳۰۰ هزار نفر تخمین زده شده است؟ ارتش چگونه و چرا سقوط کرد؟

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، محققان دلیل این امر را عدم وجود دکترین رزمی که معمولاً نیروها و احساس تعلق ملی را با هم در برمی گیرد می دانند .در افغانستان فضای بی اعتمادی برحاکمیت سیاسی حاکم بود ،زیرا گزارش ها می گویند که بسیاری از سربازان آماده دفاع از حاکمیت نبودند.

کارشناسان دلایل اصلی ضعف ارتش را وابستگی آن به حمایت آمریکا ، چه از طریق هوا و چه از طریق اطلاعات،پشتیبانی و برنامه ریزی لجستیکی می دانند. این امر به غفلت از تشکیل رهبران واجد شرایط و پایداری توسعه کمک کرد،علاوه بر آن فساد و بی سوادی که در بخشهای مختلف ارتش بیداد می کرد نیز در این شکست موثر بود.

درماجرای فساد،یکی از سربازان داستان برنج را بیان می کند.

زیرا ارتش قرار بود بهترین کیفیت را برای سربازان خود فراهم کند،اما ارزان ترین وکمترین کیفیت را خریداری کرد و ژنرال ها اختلاف قیمت را برای خود گرفتند،در حالی که دیگران هیزمی را که برای گرم کردن سربازان در نظر گرفته شده بود می فروختند.

اصل خبر را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن