اخبارداخلی

استفاده مناسب از ظرفیت مرز و وضعیت بحرانی راه ها رسیدگی شود

مولانا ساداتی در مراسم دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان

آوای سنت : امام جمعه اهلسنت سراوان با بیان اینکه نبود کشاورزی و طرح های صنعتی موجب بیکاری و روی آوردن به مشاغل کاذب شده است و نیز سالهاست غیر استاندارد بودن جاده ها ازجمله “مسیرخاش -سراوان” و “جاده ترانزیتی سراوان_کوهک” موجب تصادفات و جان باختن شهروندان می شود ، استفاده مناسب از فرصت مرز و رسیدگی به راههای ارتباطی را از اولویت های این شهرستان بیان کرد.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی در نشست علما با مهندس حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان (۲۵ اردیبهشت۱۴۰۰) در شهرستان سراوان اظهار داشت : پروردگار متعال را شاکریم ؛ مردم شهرستان مرزی سراوان در سایه امنیت و وحدت زندگی می کنند ، اگرچه با حداقل امکانات به سر می برند اما با حضور گسترده در انتخابات و نیز در مراحل مختلف همگام و همراه بوده و وفاداری و حفاظت از مرز را به اثبات رسانده اند.

مدیر دارالعلوم و امام جمعه اهلسنت سراوان تصریح کرد: بیشتر مردم این منطقه جهت امرار معاش در تنگنا و سختی به سر می برند و زندگی آنان به مرز وابسته است که از سالهای قبل از انقلاب در کنار کشاورزی و دامداری ، تردد و تجارت مرز معمول بوده است اما امروز با نبود کارگاه و کارخانه و نیز کمبود آب و خشکسالی های پی در پی ؛ نیاز به استفاده مردم شهرستان از فرصت مهم مرز بیشتر احساس می شود.

مولانا ساداتی خاطرنشان ساخت: نبود کشاورزی و طرح های صنعتی موجب بیکاری و روی آوردن به مشاغل کاذب جابه جایی مواد سوختی ، قاچاق انسان و مواد مخدر شده است که اگر استفاده از نعمت مرز به نحوی که عموم مردم از منافع آن بهره مند گردند ، فراهم شود و “تبادل کالا” و “رفت و آمد بین دو طرف مرز” تسهیل گردد ؛ موجب ایجاد اشتغال سالم ، امنیت و توسعه پایدار است.
رییس شورای عالی علمای شهرستانهای سراوان ، سیب سوران ، مهرستان و گلشن افزود : از مشکلات مهم شهرستان سراوان راههای غیر استاندارد مواصلاتی و جاده های اصلی و فرعی است که همواره مردم این منطقه از دولتها انتظار رسیدگی داشته اند ؛ بالاخص جاده سراوان به خاش که به جاده مرگ معروف است و سالهاست جان باختن و پرپرشدن انسانها امری عادی شده که متاسفانه چاره اندیشی نشده و فقط به تقدیر سپرده شده است.

مولانا ساداتی گفتند : امیدواریم به وضعیت بحرانی راههای ارتباطی و روستایی که از زیرساختهای ضروری برای توسعه است رسیدگی شود؛ خصوصا مسیری که در ترانزیت و عبور وسایل نقلیه سنگین و ترافیک قرار دارد جوابگو نیست ، با اقدام اساسی مورد توجه و عنایت دولت محترم قرار گیرد.

ایشان تصریح کردند: مردم این منطقه با وجود تنگناها و مشکلات با عزم راسخ از مرزهای میهن پاسداری می کنند و نیز قدردان خدمات نظام جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف هستند اما با توجه به توسعه یافتگی شهر و روستا احساس کمبود می شود که غفلت و یا ناکارآمدی و ناتوانی برخی مسولان موجب ایجاد مسائل و مشکلات و محرومیت مضاعف برای مردم شده است.

امام جمعه اهلسنت سراوان همچنین بیان کرد : با حذف ارز ترجیحی و طرح اصلاح پرداخت یارانه ، از رانت و فساد و احتکار جلوگیری شود و دست اخلال گران در نظام اقتصادی باید کوتاه گردد.

مولانا ساداتی در پایان سخنان ابراز داشت : عزم جدی و توجه استاندار محترم در بررسی و رسیدگی به مشکلات قابل تقدیر است که امیدواریم حضور ایشان و هیئت همراه از مدیران استانی در بازدید از شهرستان و نیز اجرای طرح ها از جمله آبرسانی و راه اندازی باند دوم جاده خاش سراوان با احیاء جاده قدیمی که می تواند کمک مناسبی باشد ؛ مایه خیر و برکت گردد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن