گفتگو و مصاحبه

تهدید ها و فرصت های فضای مجازی در مصاحبه با مولوی محمود احمدی

آوای سنت: مدیر رسانه ای پایگاه خبری حوزه علمیه خیرآباد خراسان رضوی دستیابی به اهداف ایمانی با استفاده از زبان رسانه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت،مولوی محمود احمدی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به این مطلب که با گسترش رسانه ها در ابعاد متنوع، در عصر حاضر نود درصد مخاطبان در سنین مختلف با رسانه و فضای مجازی سر و کار دارند، گفت: فضای مجازی و کنکاش های روزانه در کانال های خبری و گروه های تلگرامی روی فعالیت های مخاطبان تاثر بسزایی گذاشته و حتی در پاره ای مواقع امور عادی افراد را مختل می کند. عموما مشاهده می شود که جوانان اوقات فراغت شان را به کنش در این گونه فضاها اختصاص داده و متاسقانه رصد مطالب و اخبار وقایع به اولویت مهم و اصلی مخاطبان جوان تبدیل شده است. لذا آنطور که از ایشان انتظار می رود فرصت حضور در نمازهای یومیه مساجد را پیدا نمی کنند، چرا که به گفتمان های طولانی مدت در فضای گروه های مجازی عادت کرده اند.

مولوی محمود احمدی از مساجد و منابر بعنوان اولین رسانه های اسلامی یاد کرد و افزود: علاقه به تریبون دینی در برخی جوامع اسلامی کم رنگ شده و یکی از مهمترین وظیفه علما و فعالان رسانه ای اهل سنت کوشش در جهت ایجاد علاقه در نسل جوان برای اهتمام بخشی به مقوله دین می باشد. ما می دانیم که یکی از نقاط قوت دنیای اسلام حضور جوانان در صف نمازهای جماعت می باشد و دشمنان از این نوع همبستگی و اتحاد بشدت ترس و واهمه دارند. غربی ها برای آنکه علاقه به دین را در فرزندان ما از بین ببرند علاوه بر ماهواره در فضای مجازی نیز سرمایه گذاری کرده و کودکان مسلمان را به سمتی می برند که صبح خود را با گرفتن گوشی به دست آغاز کنند.

این مدیر رسانه ای اهل سنت متذکر شد: کودکان و نوجوانان به اقتضای سن شان نیاز به برنامه های شاد و متنوع دارند و درک همه مسائل و مفاهیم دین برای ایشان قدری دشوار می باشد. بدین جهت تعدادی از ممالک اسلامی برنامه های منظمی را در باب دین برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی کرده و بودجه سالیانه مناسبی برای این منظور مهم در نظر می گیرند. جنینی که در داخل شکم مادر به رشد و تکامل می رسد مانند هر موجود جانداری دارای احساس است و پرداختن به افعال معنوی و روحانی روی وی تاثیرات مثبت و عمیقی بر جایی می گذارد. پس رسانه ها باید در ترویج این باب کوشیده و فرهنگ صحیح زندگی اسلامی را با رعایت تمامی ابعاد آن به سمع و نظر مخاطبان شان برسانند.

مولوی محمود احمدی تاکید ورزید: اگر می بینیم کودک ما به رسانه علاقه دارد از این فناوری به منظور ارتقای سطح دانش دینی او بهره مند شویم. به ویژه فرزندان در سنین پایین تر علاقه زیادی به شنیدن داستان دارند و رسانه می تواند در خصوص شرح زندگی نبی مکرم اسلام، اهل بیت ایشان، خلفا و امامان و سایر انبیا و اولیا الله ابزاری مفید و سودمند باشد. اگر رسانه را به حال خود رها کنیم تبدیل به ابزار نامطمئن خوهند شد، لیکن چنانچه مدیریت همراه با برنامه و نظارت بجا صورت بگیرد دستیابی به اهداف ایمانی در بهترین زمان و با ساده ترین روش و هزینه اندک امکان پذیر خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن