اخبارخارجی

استقبال اتحادیه عرب از طرح ختم مستمر قرآن در مسجدالاقصی

آوای سنت : اتحادیه عرب از ایجاد طرح المصطفی ویژه ختم مستمر قرآن کریم در مسجد الاقصی با حمایت پادشاه اردن و محمود عباس استقبال کرد.

به نقل از متن نیوز، اتحادیه عرب از تصمیم ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن برای ایجاد طرح وقفی موسوم به «المصطفی» ویژه ختم مستمر قرآن استقبال کرد. این تصمیم چندی پیش و با حضور محمود عباس، رئیس تشکیل خودگردان فلسطین صورت گرفت.

سعید ابوعلی، دستیار دبیر کل و رئیس بخش فلسطین و سرزمین‌های عربی اشغالی در اتحادیه عرب، تصریح کرد: این اقدام به خیرین جهان اسلام این امکان را می‌دهد که از پایداری دو هزار قاری زن و مرد فلسطینی برای قرائت و ختم قرآن کریم در مسجدالاقصی حمایت کنند. این قاریان به صد حلقه تقسیم می‌شوند که هر حلقه شامل ۱۰ قاری زن و ۱۰ قاری مرد است که در صحن‌ها، مصلی‌ها و حلقه‌های علمی در الاقصی به شکل فردی یا گروهی در تمام روزهای هفته به ختم قرآن مشغول هستند.

حمایت مالی از این موقوفه از طریق کمک‌های مالی خیرین صورت می‌گیرد که امکان حمایت از هزار خانواده فلسطینی را فراهم می‌کند.

ابوعلی تأکید کرد: این ابتکار سخاوتمندانه جدید پادشاه اردن مهر تأییدی بر مسئولیت و تلاش‌های مستمر وی و حمایتی است که برای حفاظت از مسجدالاقصی در چارچوب تولیت هاشمی بر اماکن مقدس در قدس شریف انجام می‌شود.

به گفته وی این اقدامات مقاومت فلسطینیان را در مقابل تشدید تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و مسجدالاقصی و همچنین تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در مسجدالاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آن، تقویت می‌کند.

دستیار دبیر کل اتحادیه عرب از نقش ملک عبدالله دوم و جایگاه تولیت هاشمی و حمایت اردن و مردم شریف آن از آرمان فلسطین به ویژه شهر قدس و مقدسات آن تقدیر کرد.

ابوعلی از همه نهادها و مراجع اسلامی خواست تا برای تقویت این ابتکار برای حمایت از پایداری فلسطینیان در قدس اشغالی و حفاظت از مسجدالاقصی در برابر سیاست‌ها و برنامه‌های اشغالگران، حمایت مالی همه‌جانبه خود را از آن دریغ نکنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن