مذاهب و خطبه ها

جوانان در کنار درس مدارس از یادگیری علوم دینی غافل نشوند

آوای سنت: مدیر مدرسه دینی عین العلوم گشت تلاش دشمنان خودی و غیر خودی را خاموش کردن چراغ دین اسلام عنوان کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالکریم حسین پور در سخنرانی جلسه اصلاحی جوانان شهر گشت، اسلام را بزرگ ترین نعمت برای بشر روی زمین خواند و گفت: کسانی که زمانی در ظلم و ستم حکام کفر بسر برده و از گمراهی و ضلالت کفر به ستوه آمده بودند با پذیرش این دین مقدس، ارزش آن را فهمیدند تا جایی که حاضر شدند جان و مال خود را در این مسیر نثار نمایند. واقعیت زندگی صحابه رضی الله عنهم بارها از زبان علما نقل شده است و می دانیم که دشمنان دین چگونه آن ها را شکنجه می کردند.

صحابه با چشمان خود دیدند که کفار برخی از یاران آنها را زنده زنده در دیگ های آبجوش می انداختند به گونه ای که پوست و گوشتشان از هم جدا می شد، اما با وجود آن همه شکنجه، حاضر نشدند از دین اسلام دست بکشند، زیرا قدر و ارزش کلام حق را به خوبی و با تمام وجود درک می کردند.

ما مسلمانان نیز باید تلاش و کوشش کنیم تا عظمت و ارزش دین را در دل هایمان بیاوریم و در آن صورت است که خدای متعال ما را هم استقامت نصیب می فرماید.

مولانا حسین پور یادگیری علم در دوران دانش آموزی و دانشجویی را مانند نقشی کنده شده در رو سنگ ماندگار دانست و افزود: کسانی که علم را در کودکی و عنفوان جوانی یاد می گیرند دانسته هایشان را به آسانی فراموش نمی کنند، لیکن تعلیم در بزرگ سالی و پیری مثل نقاشی بر روی آب می ماند که یادگیری آن بسیار مشکل است. مضافا این که ماندگار هم نمی ماند.

جوانان و نوجوانان باید علاوه بر تحصیلات دروس عمومی در جلسات مساجد و مکاتب به شکل گروهی شرکت کرده و سایر دوستان شان را نیز با خود همراه نمایند، چرا که رسول خدا صلی الله علیه و سلم فرمایش می دارد، کسی که دیگری را به کار خیر وا بدارد به منزله عمل کننده آن کار است، پس عمل به دین را کوچک و کم اهمیت نشماریم. در شرایط فعلی نیز دشمنان خودی و بیگانه و دور و نزدیک در فکر خاموش کردن چراغ اسلام‌ تلاش می کنند و پاسبان ظاهری این چراغ اهل علم می باشند.

مدیر مدرسه دینی عین العلوم گشت با تاکید بر ادای نمازهای پنج گانه در مساجد اظهار داشت: پیامبر اسلام صلی الله علیه و سلم که دین و احکامات الله را به ما رسانده است. هر مسلمانی که به دین عمل کند به ایشان و به صحابه رضی الله عنهم، علما و داعیان دین که در طول تاریخ مجاهدت کرده اند اجر و ثواب می رسد. جوانان پیش از رسیدن به سن پیری قدر جوانی را بدانند و آگاه باشند که همه فتوحات و پیروزی های تاریخی توسط نسل خودشان به دست آمده است.

مولانا حسین پور خاطر نشان ساخت: فرزندان مسلمان همت کرده و درس های دینی و دانشگاهی را فرابگیرند. جامعه امروز به افراد تحصیل کرده در همه رشته ها نیاز دارد. تحصیل در زمینه مورد علاقه باعث می شود تا دانشجوی ما درس هایش را با علاقه دنبال کرده و عالی ترین نمرات و امتیازات را کسب نماید. همگام با درس، قرآن را یاد بگیرید، زیرا به فرموده نبی امت، سینه ای که در آن قرآن نباشد به منزله ویرانه ای بیش نخواهد بود. قرآن همه چیز ما است، دین اسلام مبتنی بر قرآن است و همچنین معیار، دستور نامه و قانون اساسی ما مسلمانان می باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن